کد خبر: 9970

تاریخ بروزرسانی : 1401/08/11

از اولویتهای دانشگاه آزاد اعزام دانشجو و ایجاد فرصت مطالعاتی است

منابع آزمون دکتری

فرصت مطالعاتی

از اولویتهای دانشگاه آزاد اعزام دانشجو و ایجاد فرصت مطالعاتی است

سرپرست دانشگاه آزاد حمایت از پژوهش در واحدهای تولیدی، افزایش تعامل بین المللی جهت فرصت مطالعاتی و برقراری عدالت آموزشی را سه راهبرد این دانشگاه بیان کرد و گفت: این دانشگاه به صورت رایگان از فعالیت‌های علمی واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت می‌کند. دانشگاه آزاد خدمات علمی و پژوهشی را در اختیار بخش تحقیق این واحدها قرار خواهد داد که حاصل آن ارزش افزوده‌ای است که خلق می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد ادامه داد: باید بتوانیم سهم علم و پژوهش را از تولید ملی افزایش دهیم و هزینه‌های تحقیق و توسعه به سه الی چهار درصد تولید ناخالص ملی برسد، اما اکنون کمتر از نیم درصد است.

رهبر با بیان اینکه دانشگاه آزاد یک دانشگاه غیر دولتی است خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد می ‌تواند با مجلس، دولت و سایر قوا و حتی بخش خصوصی تعامل خوبی داشته باشد.

ارائه خدمات رایگان علمی دانشگاه آزاد به واحدهای تولیدی و صنعتی

وی درباره یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی فرصت مطالعاتی ،بیان کرد: هر واحد تولیدی و صنعتی بخش تحقیق را راه اندازی می‌کند و دانشگاه آزاد به صورت رایگان خدمات علمی محققان را در اختیارش قرار می‌دهد و حاصل این فعالیت ارزش افزوده‌ای است که خلق می‌شود. ما به دنبال ایجاد فرصت برای پژوهشگران هستیم و می‌خواهیم جرات پژوهشگر را در امر پژوهش و فناوری افزایش دهیم و این کار را با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محقق می‌کنیم.

افزایش همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد

از دیگر اولویت‌های دانشگاه آزاد برقراری و توسعه تعامل در سطح بین المللی است و افزود: برای تحقق اهداف دانشگاه آزاد باید بتوانیم سرعت تولید علم و توان علمی را با تعامل بین المللی با دانشگاه های دنیا تنظیم کنیم. انجام تحقیقات مشترک، اعزام دانشجو و استاد و ایجاد فرصت مطالعاتی متقابل در دستور کار جدی دانشگاه آزاد اسلامی در تعاملات بین المللی خواهد بود.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

برقراری عدالت آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی

سرپرست دانشگاه آزاد عدالت اجتماعی را از دغدغه‌های جدی جامعه امروز بیان کرد و گفت: عدالت آموزشی نیز از بخش‌های مهم این عدالت اجتماعی است که دانشگاه آزاد در این راستا گام‌های جدی بر می‌دارد. عدالت آموزشی به معنای ایجاد فرصت آموزشی برابر در همه مناطق کشور اعم از مناطق محروم و غیر محروم است.

رهبر با تاکید بر نگاه ویژه به عدالت آموزشی در مناطق محروم، گفت: استعدادها را به ویژه در مناطق محروم به صورت بورسیه تحصیلی حمایت در قالب یک برنامه مدون و با استعدادسنجی مناسب حمایت خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: کشور از توانمندی این استعدادها در آینده بهره خواهد برد و در آینده این استعدادها به توسعه علمی و ایجاد ارزش افزوده در کشور کمک خواهند کرد.

سامانه مشاوره تخصصی ازمون دکتریwww.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x