کد خبر: 3441

تاریخ بروزرسانی : 1401/07/16

اعلام جزئیات بورس خارج از کشور دکتری

منابع آزمون دکتری

بورس خارج از کشور دکتری

اعلام جزئیات بورس خارج از کشور دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ،  براساس یکی از بندها، طبق قانون اصلاح ماده ۳ قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور در شرایط برابر اولویت با داوطلبان متأهل است.

در دفترچه راهنمای آزمون دکتری حداقل میانگین (معدل) نمره های دروس کارشناسی و ارشد ناپیوسته به ترتیب ۱۵ و ۱۷ تراز شده و دوره های کارشناسی ارشد پیوسته و یا دکتری حرفه ای ۱۷ تراز شده است.

شرایط سنی داوطلبان بورس خارج از کشور

سن داوطلب در زمان تقاضا حداکثر ۳۰ سال اعلام شده و البته براساس تبصره ای که اعلام شده، حداکثر سن داوطلب ، با توجه به شروط که داوطلب جزء، ایثارگران (همسر شهداء و فرزندان، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان، آزادگان و همسر و فرزندان) باید حداکثرتا ۳۳ سال سن وی می تواند افزایش داشته باشد.

همچنین مربیان (رسمی قطعی، رسمی آزمایشی) عضو هیات علمی واجد شرایط، حداکثر سن آنها می تواند  ۳۴ سال باشد.

نحوه پذیرش اعزام

برای پذیرش در بورس خارج از کشور، شرکت در آزمون دکتری  و کسب حدنصاب اعلام شده توسط دانشگاه / مؤسسه پذیرنده بورسیه الزامی است. همچنین انجام مصاحبه علمی و ارزیابی تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید صورت گیرد و دانشگاه ها پس از انجام مصاحبه علمی، سهمیه های بورس خارج خود را انتخاب و به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کنند.بعد از ارزیابی نهایی نتایج به سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه‌ها اعلام می شود.سپس رشته گرایش و کشور مورد اعزام به تشخیص دانشگاه دارای سهمیه و هماهنگی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان خواهد بود.

قبولی بورس خارج براساس سهمیه دانشگاه

قبولی های بورس خارج ازکشور براساس سهمیه هر دانشگاه است و نظارت و تأیید در گرفتن پذیرش، وضعیت تحصیلی، بعهده دانشگاه دارای سهمیه است. پذیرفته شدگان باید نسبت به اخذ حد نصاب نمره زبان، پذیرش از دانشگاه مورد تایید دانشگاه مورد سهیمه  و اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، سپردن وثیقه به دانشگاه یاد شده، دریافت ویزا و سایر موارد اعزام اقدام کنند.

همچنین در تبصره ای حداقل کسب نمره زبان برای اعزام داوطلبان رشته‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم پایه ۵۵ =MSRT رشته های علوم انسانی و هنر، MSRT=۶۰ و یا معادل آن در آزمون های TOEFL ، IELTS ، TOLIMO تعیین شده است.

اولویت اعزام بورس خارج با دانشجویان متاهل

طبق شرایط پذیرش دانشجو بورس، میزان وثیقه با توجه به کشور محل تحصیل و براساس مصوبات شورای مرکزی بورس تعیین می شود. طبق قانون اصلاح ماده ۳ قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور در شرایط مساوی اولویت با داوطلبان متأهل است.

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x