کد خبر: 9184

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/21

افزایش شانس چاپ مقالات در مجلات علمی

منابع آزمون دکتری

افزایش شانس چاپ مقالات در مجلات علمی

افزایش شانس چاپ مقالات در مجلات علمی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، افزایش شانس چاپ مقالات در مجلات علمی بسیار مهم است مخصوصا در زمان مصاحبه دکتری. نگارش مقاله انگلیسی برای پژوهشگران به‌طورمعمول یکی از دشوارترین کارهاست. ابتدا مقاله خود را جهت پیش داوری برای یکی از خبرگان این فن ارسال نمایید تا از نظر متدلوژی و نگارش علمی بررسی گردد و نقاط ضعف مقاله شما مشخص گردد.

🔴 اگر به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارید مقاله خود را به زبان فارسی نگارش کرده و سپس ترجمه نمایید.

🔴 مقاله خود را حتما پس از ترجمه برای یک ویراستار Native ارسال نمایید. 

🔴 در تهیه Cover Letter و Title Page بیشترین دقت و وسواس را بخرج دهید. زیرا اولین مواردی هستند که توسط داوران و سردبیر مورد توجه قرار می گیرند.

🔴 چکیده مقاله را تا حد امکان با دقت تهیه و تنظیم نمایید زیرا اصلی ترین بخشی از مقاله است.

🔴 حتما فرمت ساختاری مقالات مجله را رعایت کنید.

لیست مجلات مورد تایید دانشگاه آزاد

لیست مجلات معتبر علمی پژوهشی

همه ساله وزارت علوم، دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت لیست مجلات معتبر و نامعتبر را برای راهنمایی دانشجویان و اساتید به روز می‌نماید. برخی از مجلاتی که دارای ایندکس هایی مانند ISI،SCOPUS، ISC و غیره هستند به خاطر دلایل مختلفی از جمله پایین آمدن کیفیت علمی مجله و درج مقالات سطح پایین در آن از نظر وزارتین و دانشگاه آزاد مجلاتی قاقد اعتبار قلمداد می‌شوند و اخذ پذیرش و چاپ در مجلات نامعتبر اعلام شده توسط خود را بی اعتبار می‌دانند.

کلیت فرایند ارسال مقاله برای اغلب پایگاهها یکسان است با این حال پایگاه های مختلف علمی مانند الزویر، وایلی، اشپرینگر، تیلور اند فرانسیس و غیره هر کدام دارای تفاوتهایی جزیی در این مسیر هستند.

چگونگی نگارش مقالات علمی-پژوهشی (ویژه داوطلبان آزمون دکتری و متقاضیان بورسیه خارج از کشور)

روشهای متعددی جهت یافتن مجله مناسب برای ارسال یک مقاله وجود دارد. از منابع آنلاین گرفته تا تجارب شخصی افرادی که دارای دستی در چاپ مقالات هستند همگی می‌توانند در این زمینه مفید باشند. با این حال به صورت کلی می‌توان روش‌های پیدا کردن مجله برای چاپ مقاله مورد نظر به دو روش مستقیم و غیرمستقیم تقسیم بندی نمود. در روش مستقیم اطلاعات موجود در مقاله (عنوان، چکیده و کلیدواژه) در منابع مورد نظر جستجو می‌گردد و نتایج ارایه می‌شود. با این حال در روش غیرمستقیم روند یافتن مجله بر اساس مطالعه حوزه کاری مجلات مرتبط با رشته و گرایشش تخصصی مقاله مورد بحث می‌باشد.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی ﺑﺪون آزﻣﻮن داﻧﺸﮕﺎه علامه طباطبائی ﺳﺎل تحصیلی۱۴۰۴_۱۴۰۳

۱- روش مستقیم:

بهترین منبع شناخته شده آنلاین برای این منظور وب سایت راهنمای مجلات است که به آسانی می‌توان از آن استفاده نمود. پایگاه‌های علمی همچون الزویر و اشپرینگر برای کمک به محققین ابزار آنلاین درون پایگاهی برای این منظور ارایه داده‌اند که به راحتی می‌توان با پر کردن اطلاعات خواسته شده به مجلاتی که در این پایگاه‌ها قرار دارند و اقدام به چاپ مقالات مشابه با مقاله مورد نظر کرده‌اند را ملاحظه نمود. مشکل این دو سرویس اخیر این است که پیشنهادات آنها محدود به پایگاه خودشان است و نمی‌توان از آنها به صورت عمومی استفاده نمود. علاوه بر این پایگاه ها، وب سایت‌های دیگری نیز وجود دارند و همانند وب سایت راهنمای مجلات به در تمامی پایگاه‌های دارای دسترسی اقدام به جستجو می‌نمایند. از جمله آنها می‌توان به وب سایت sjfinder اشاره داشت که البته مشکل این موارد نداشتن عمومیت و گمنام بودن است. (لیست تمامی سایت های مهم علمی و پژوهشی با دسترسی رایگان برای دانشجویان و پژوهشگران)

۲- روش غیرمستقیم:

روشی که در منابع اشاره شده در بالا استفاده میگردد روش مستقیم است به صورتی که شما با جستجوی عنوان و چکیده مقاله و یا کلیدواژه خود می‌توانید مجلات متناسب برای چاپ مقاله خود را پیدا نمایید. اما علاوه بر این روش می‌توان از روش غیر مستقیم نیز استفاده نمود که اساس این روش هم بر این اصل استوار است که با مراجعه به وب سایتهای نمایه کننده مجلات مانند JCR (متعلق به وب آو ساینس)، اسکُپس و سای‌مگو به مشاهده‌ی مجلات موجود در حوزه تخصصی مقاله مورد نظر پرداخته و پس از مشاهده مقالات چاپ شده در آنها و یا مطالعه اهداف و حوزه کاری آنها اقدام به انتخاب مجله صحیح نمود. وب سایت سای‌مگو به علت رایگان بودن و البته امکان مشخص نمودن گرایش تخصصی بهترین منبع در این بخش می‌باشد.

اشنایی با پایگاه اطلاعاتی  Eric

معرفی پایگاه اطلاعاتی IOP

www.phdphd.org

لیست موضوعات مقاله، پایان نامه و رساله دکتری

موضوعات پایان نامه علوم انسانی

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی

موضوعات پایان‌نامه هنر

موضوعات پایان نامه زبان

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x