کد خبر: 10660

تاریخ بروزرسانی : 1401/07/13

افزایش کلیه تسهیلات اعطایی صندوق رفاه دانشجویان در سال جاری

منابع آزمون دکتری

صندوق رفاه دانشجویان

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد : امسال وام تحصیلی در صندوق رفاه دانشجویان برای کلیه دوره ها و وام ودیعه مسکن  متاهلین تا 2 برابر افزایش داشته است. علاوه بر افزایش وام ویژه دانشجویان دکتری ، برای نخستین بار به دانشجویان کار آفرین تا سقف صد میلیون تومان وام پرداخت میشود.

ایشان ادامه داد : با وجود همه کم و کاستی ها و مشکلاتی که موجود بوده رشد علمی ایران در ماه های اخیر افزایش چشمگیری داشته و این در شرایطی است که خیلی از کشورها رشدی نداشته اند و بعضی به رده های پایین تر سقوط کرده اند. و این رشد  نشان دهنده جهت‌گیری‌ها و کیفیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی دارد. مقالات علمی چاپ شده باعث افزایش میزان ارجاعات  به مقالات برتر دانشگاهیان ایرانی شده است و علاوه بر این خیلی از آنها پایه تحقیقات و مطالعات علمی و فناوری و زمینه ادامه تحقیقات بعدی هستند.

مطلب پیشنهادی :  فراهم شدن ۳۹ فرصت مطالعاتی و پسا دکتری در دانشگاه شهید بهشتی

هم اکنون 350 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند که این افراد، ظرفیت بسیار خوبی برای حل مشکلات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی کشور هستند. طبق تصمیم گیری سال قبل امکانات و شرایط بهتری در صندوق رفاه دانشجویان برای استعدادهای درخشان و دانشجویان نمونه در نظر گرفته شد که این کار باعث شد امسال درصد بیشتری از دانشجویان استعداد درخشان می‌توانند در رده های بالاتر تحصیل کنند. سال قبل 1100 نفر از دانشجویان دکترا فرصت مطالعاتی 6 تا 9 ماهه خارج از کشور دریافت کردند و 248 نفر هم در داخل کشور شامل این فرصت مطالعاتی شدند.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x