کد خبر: 7242

تاریخ بروزرسانی : 1399/01/16

انگیزه‌ی درونی، مهم‌ترین عامل قبولی در کنکور دکترا

منابع آزمون دکتری

انگیزه‌ی درونی، مهم‌ترین عامل قبولی در کنکور دکترا

انگیزه‌ی درونی، مهم‌ترین عامل قبولی در کنکور دکترا

اگر شما هم جزء کسانی هستید که برای قبول شدن در آزمون دکترا درس می‌خوانید، آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که هدف شما تا چه اندازه برای‌تان مهم و ارزشمند است و حاضرید به خاطر آن‌ چه کارهایی کنید؟

چگونه انگیزه خود را برای مطالعه افزایش دهیم

به هر میزان که هدف برای‌تان ارزش داشته باشد انگیزه‌ی شما برای قبولی در دکتری قوی‌تر خواهد بود و می‌توانید در پیروی ازبرنامه‌ریزی برای کنکوردکترا مصمم‌تر و ثابت‌قدم‌تر عمل کنید. افزایش انگیزه زمانی به وجود می‌آید که هدف ارزشمند باشد و تنها در این حالت است که حاضر خواهید بود موانع سخت را پشت سر بگذارید. حتی اگر آن موانع عادت‌های بدتان باشد سعی می‌کنید آن‌ها را به حداقل برسانید. هر چه زمان می‌گذرد به آزمون دکتری نزدیک‌تر می‌شوید و وقت شما کم‌تر می‌شود. آیا کارهایی که در طول یک روز انجام می‌دهید با ارزش‌ها و هدف‌‌ شما هم‌جهت است یا زمانی را که باید برای درس خواندن صرف کنید به انجام دادن کارهای دیگری می‌پردازید؟

مطلب پیشنهادی :  حقوق دانشجویان فرهنگیان چقدر است؟

فکر کردن به هدف موجب می‌شود انگیزه و استعدادهای درونی شما برانگیخته شود. اگر واقعاً به قبولی در کنکور دکتری می‌اندیشید پیشنهاد می‌کنم تمام عادت‌های روزانه‌ی خود را یادداشت کنید تا بتوانید از عوامل اتلاف وقت بپرهیزید. شما می‌توانید همه چیز را تحت کنترل خود درآورید و از آن‌ها در راستای رسیدن به خواسته‌ی خود استفاده کنید. موفقیت شما ناشی از عملکرد خودتان خواهد بود نه بهانه‌ها، شرایط زندگی، شانس و حرف‌های دیگران؛ پس بر هدف خود تمرکز کنید. (تکلیف دانشگاه‌ها بعد از تعطیلات چه می‌شود؟)

 

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x