کد خبر: 5427

تاریخ بروزرسانی : 1402/03/17

آینده شغلی و بازار کار مدیریت فناوری اطلاعات چیست ؟

منابع آزمون دکتری

بازار کار مدیریت فناوری اطلاعات

آینده شغلی و بازار کار مدیریت فناوری اطلاعات چیست ؟

یکی از جدیدترین گرایش های رشته مدیریت در آزمون دکتری رشته مدیریت فناوری اطلاعات می باشد. این رشته تحصیلی ترکیبی از آموزش های دروس مدیریتی و دروس مربوط به تکنولوژی های نوین را در خود جای داده است. با توجه به طراحی که برای این گرایش صورت گرفته، فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث تئوری مدیریت و منابع انسانی، همچنین با فراگیری مباحث تخصصی و آشنایی با دروس کامپیوتر و IT ، امکان برقراری ارتباط با سطوح عملیاتی و هدایت موسسات تولید کننده نرم افزار یا واحدهای نرم افزاری از سازمانهای بزرگ را خواهند داشت.

اما متاسفانه بعضا به دلیل نبود تجربه فارغ التحصیلان این رشته در بازار کار، در عمل به امور کارشناسی در واحدهای تحلیل گری سیستمها یا پشتیبانی از نرم افزارهای تولید شده گمارده می شوند.

فارغ‌التحصیلان آزمون دکتری رشته مدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی با تسلط به مباحث تئوری مدیریت و منابع انسانی، همچنین با فراگیری مباحث تخصصی و آشنایی با دروس کامپیوتر امکان برقراری ارتباط با سطوح عملیاتی سازمان ها و هدایت مؤسسات تولیدکننده نرم‌افزار یا واحدهای نرم‌افزاری از سازمان‌های بزرگ را خواهند داشت. بر طبق عجیب ترین اخبار دکتری امسال ، تعداد شرکت کنندگان در این رشته بسیار کاهش پیدا کرده است که این خود میتواند بر میزان قبولی نهایی در این رشته اثر بگذارد. در نتیجه بازار کار بسیار خوبی در آینده منتظر فارغ التحصیلان این رشته خواهد بود.
یکی از جدیدترین گرایش های رشته مدیریت فناوری اطلاعات ، گرایش کسب و کار الکترونیکی می باشد که ترکیبی از آموزش های دروس مدیریتی و دروس مربوط به تکنولوژی های نوین را در خود جای داده است. از دید بسیاری از مدیران و کارشناسان آموزشی، جهان امروز به رشته ای نیازمند است که فارغ التحصیلان آن هم برای مدیریت آموزش دیده باشند و هم بتوانند برای سازمان های خود با استفاده از تکنولوژی های نوین باعث افزایش کارایی و بهره وری شوند. (برای دریافت سرفصل های آزمون دکتری مدیریت فناوری اطلاعات کلیک کنید).

 

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x