کد خبر: 6709

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/04

اینده شغلی دکتری رشته حقوق خصوصی چیست ؟

منابع آزمون دکتری

اینده شغلی دکتری رشته حقوق خصوصی

اینده شغلی دکتری رشته حقوق خصوصی چیست ؟

حقوق خصوصی از قدیمی ترین رشته های حوزه حقوق است. بسیاری از گرایش های جدید مجموعه حقوق، از این رشته منشعب شده است. حقوق خصوصی بخشی از حقوق داخلی است که به روابط اشخاص جامعه با یکدیگر و تنظیم آنها می پردازد. در این رشته بیشتر مباحث مربوط به حقوق مدنی و حقوق تجارت تدریس می شود.
رسیدگی‌ به‌ دعاوی‌ حقوقی‌ و کیفری‌ در محاکم‌ قضایی‌، نمونه‌ وظایف‌ شاغلین‌ در این‌ رشته‌: رسیدگی‌ به‌ دعاوی‌ حقوقی‌ مابین‌ اشخاص‌ در موارد املاک‌ مستغلات‌ و کیفر ی‌ مانند: کلاهبرداری‌، سرقت‌، قتل‌ و غیره‌.

حقوق خصوصی دارای مزایای زیادی است مثلا حقوق مدنی که در حقوق خصوصی مطالعه میشود در بسیاری از رشته ها کارآمد میباشد وحقوق تجارت نیز همین طور است درسی مهم وکلیدی بخصوص برای وکالت دادگستری به همین دلیل است که اصولا کسانی که حقوق خصوصی میخوانند در قبولی برای کانون وکلا موفق تر هستند چون دروس عمده کانون وضریب های بالای کانون وکلا مدنی وآییین دادرسی مدنی میباشد.
نهادها، ادارات‌ و سازمانهای‌ دولتی‌ و غیر دولتی‌ اغلب‌ نیاز به‌ کارشناس‌ حقوقی‌ یا مشاور حقوقی‌ دارند و همچنین‌ شرکتهای‌ تجاری‌ معتبر، از مشاور حقوقی‌ بی‌ نیاز نخواهند بود. نهادهای‌ دولتی‌ کارشناسان‌ خود را اغلب‌ از طریق‌ آزمون‌ استخدام‌ می‌کنند. 

البته ممکن است یک دانشجوی عاقل دانا وسخت کوش در حقوق خصوصی، در کانون هم موفق باشد وبالعکس آن نیز امکان دارد بیشتر ادارات دولتی وشهرداری ها  وبانک هابه دنبال استخدام کارشناسان ارشد حقوق خصوصی هستند.

حقوق خصوصی به بررسی حقوق افراد در برابر هم می پردازد و روابط حقوقی شهروندان را نسبت به هم مورد توجه قرار مید هد. این گرایش از گرایش های قدیمی رشته حقوق است. بازار کار دکتری حقوق خصوصی با توجه به روابط حقوقی و مدنی افراد یک جامعه، قابل توجه است و فارغ التحصیلان این گرایش با توجه به میزان مهارت و تجربه و اشراف بر دانش تخصصی آن در مقطع دکتری امکان اشتغال و کسب درآمد بالا خواهند داشت.

تحصیل در مقطع دکتری حقوق در آلمان

مقطع دکتری رشته حقوق مستلزم ارائه مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر با معدل بالا می باشد. متقاضی دکتری رشته حقوق باید استاد راهنما داشته باشد و درخواست خود را به او تحویل دهد. استاد راهنما توسط دانشگاه مشخص می شود و با توجه به شرایط متقاضی و رزومه بررسی درخواست پذیرش را تایید یا رد می کند. تحصیل در مقطع دکتری حقوق در آلمان به مدت 3 تا 4 سال به طول می انجامد و زبان تدریس این مقطع انگلیسی و آلمانی می باشد.

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری حقوق خارج از کشور را دارید باید مدارک زیر را تهیه کنید :

🔴 گواهی پایان دوره متوسطه
🔴 تسلط به زبان انگلیسی بسته به نوع آموزش (TOEFL یا IELTS)(بررسی انواع مدارک زبان برای آزمون دکتری)
🔴 مدرک دانشگاهی در حقوق یا معادل آن
🔴 سایر ریز نمرات تحصیلی (مانند ریز نمرات و غیره)
🔴 ارائه بیمه تحصیلی
🔴 ارائه پاسپورت معتبر
🔴 اثبات تمکن مالی برای زندگی
🔴 ارائه انگیزه نامه و توصیه نامه (انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری)
🔴 نامه پذیرش از دانشگاه

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x