کد خبر: 7193

تاریخ بروزرسانی : 1401/05/21

اینده شغلی و بازار کار دکتری مهندسی هسته ای پرتو پزشکی چیست ؟

منابع آزمون دکتری

مهندسی هسته ای پرتو پزشکی

اینده شغلی و بازار کار دکتری مهندسی هسته ای پرتو پزشکی چیست ؟

مهندسی هسته ای از مشاغل نوظهور و جدید است.

دنیای امروز با بحران انرژی روبرو است، انرژی هسته‌ای یکی از انرژی‌های نو می‌باشد که به میزان زیادی این بحران را حل می‌کند. برای کاربردی کردن انرژی هسته ای، نیاز به متخصصان و کارشناسانی از جمله مهندس هسته‌ای می‌باشد که به دانش و تخصص این حوزه تسلط داشته باشند.

مهندس هسته‌ای می‌تواند مسئول راه اندازی ایمن و بهره‌ور نیروگاه‌های اتمی، بازفرآوری سوخت، مدیریت مواد زائد، انهدام نیروگاه‌های هسته‌ای قدیمی و حفاظت و ایمنی در برابر تشعشعات رادیواکتیو باشد. همچنین مهندس هسته‌ای قادر است با مواد و تشعشعات رادیو اکتیو به صورت صحیح و بی‌خطر کار کرده و در جابجایی آن‌ها و نگهداری و محافظت پرسنل در مقابل پرتوها توانمند می‌باشد. مهندسی هسته‌ای عبارت است از دانش فرآیندهای هسته‌ای و کاربرد آن‌ها در گسترش تکنولوژی‌های گوناگون و تولید برق هسته ای. این دانش در زمینه‌های گوناگونی چون طراحی، راه اندازی و نگهداری نیروگاه‌های هسته ای، تشخیص‌ها و درمان‌های پزشکی (مهندسی پزشکی هسته ای)، تحقیقات در زمینه شتاب دهنده‌ها، لیزر، فوق هادی‌ها و… کاربرد دارد.

با توجه به حرکت کشور به سوی استفاده از انرژی هسته ای در زمینه های مختلف، نیاز بازار کار دکتری مهندسی هسته ای پرتو پزشکی نیز افزایش یافته است. اما به علت تخصصی بودن این حوزه، در مجموع فرصت های شغلی محدودی برای مهندسان هسته ای در ایران وجود دارد. موضوع علم پرتو پزشکی، استفاده از کاربردهای انرژی هسته ای در پزشکی و علوم وابسته است. این کاربرد شامل استفاده از رادیوایزوتوپ ها در تشخیص و درمان بیماریها، انواع رادیوداروها، لیزر، دستگاه های پرتوپزشکی و تصویرگر پزشکی و بویژه کاربرد تکنیک های هسته ای در مهندسی ژنتیک و مواردی از این دست می باشد. مهندسی پرتوپزشکی با تصویربرداری یا درمان بوسیله پرتوها سر و کار دارد.

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حبیبی
میهمان
حبیبی
31 خرداد ، 1400

سلام بنظرم رشته پرتوپزشکی باید حذف بشه!چون هیچ فرصت شغلی و بازارکاری وجود نداره! کسی بخواد این رشته رو بخونه بیکاریش به یقین حتمی هست!

ناصر
میهمان
ناصر
13 اسفند ، 1399

سلام بازار کار پرتو پزشکی چگونه است ؟

احسان
میهمان
احسان
26 مهر ، 1398

معلومه که نه. مجوز مرکز تصویربرداری پزشکی فقط به پزشکانی که تخصص رادیولوژی دارند داده میشود

صبا
میهمان
صبا
15 مهر ، 1398

سلام خسته نباشین ببخشید با دکتری پرتوپزشکی میشه مراکز رادیولوژی زد،ایا بازار کار این رشته دارد ؟

زهرا بهند
میهمان
زهرا بهند
3 مهر ، 1398

باسلام کارشناسی مهندسی پرتو پزشکی دارم ولی حتی برای هیچ چیزی اسم رشته ما قبول نمیکنن,از جمله استخدامی دستگاه های اجرایی استخدامی بیمارستانهاو…چرا ایا؟؟؟

امیر
میهمان
امیر
6 شهریور ، 1398

با سلام ایا میتوان با رشته مهندسی هسته ای در اینده مطب پزشکی هسته ای زد

Zahra
میهمان
Zahra
2 اردیبهشت ، 1398

عرض سلام.
ببخشید آیا میشه با مدرک دکتری پرتو پزشکی ،یه مرکز رادیولوژی دایر کرد؟یعنی مجوز میدن؟

9
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x