کد خبر: 19834

تاریخ بروزرسانی : 1402/12/19

اینفوگرافیک نقشه راه موفقیت در کنکور دکتری

منابع آزمون دکتری

 

اینفوگرافیک نقشه راه موفقیت در کنکور دکتری

به این دلیل که کنکور دکتری در دو مرحله انجام می شود. بخشی از آن همانند سایر کنکور های دیگر به صورت آزمون و سوالات چهار گزینه ای و بخشی نیز پس از آن به عنوان مصاحبه شفاهی یا کتبی است که هر داوطلب باید در هر دو مرحله سربلند باشد تا بتواند در دانشگاه مد نظر خود مورد پذیرش واقع شده و تحصیلات خود را در مقطع دکتری ادامه دهد.
به طور کلی در نظر داشته باشید که هر داوطلب کنکور دکتری باید در هر دو مرحله آزمون اولیه، رتبه و تراز خوبی را داشته باشد و سپس در مصاحبه های شفاهی و کتبی که بر طبق زمان بندی اعلام شده هر یک از دانشگاه ها از طریق وب سایت تخصصی آن ها اعلام می شود در صورت دارا بودن دانش کافی و لازم مورد پذیرش نهایی قرار گیرند.
برای موفقیت در کنکور دکتری ، نیاز به رزومه و سابقه دارید. دانشجویانی که در طول تحصیل خود دارای کتاب تالیفی یا ترجمه ای بوده اند یا مقالات علمی، پژوهشی مختلفی را به رشته نگارش درآورده اند و یا مخترعین و نخبگان دانشگاهی و کسانی که مدارک مختلفی در دست دارند و سابقه کار و فعالیت در حیطه درسی خود را دارند؛ در اولویت پذیرش نهایی هستند.

5 گام تا رسیدن به موفقیت در آزمون دکتری

مراحل کنکور دکتری ؛

🌏 ثبت نام دکتری

🌏 شرکت در کنکور دکتری

🌏 دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

🌏 شرکت در کنکور دکتری

🌏 اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری

🌏 انتخاب رشته داوطلبان دکتری

🌏 اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری

🌏 شرکت در مصاحبه دکتری (امتیازات مصاحبه دکتری)

🌏 اعلام نتایج نهایی دکتری

شخصی سازی دفترچه های کنکور دکتری ؛

در جلسه آزمون برای درج پاسخ سوالات، به کلیه داوطلبان به همراه بسته حاوی دفترچه سوال، یک پاسخنامه داده خواهد شد که در مستطیل بالای پاسخنامه نام خانوادگی، نام، شماره داوطلب، کد و نام رشته امتحانی وی در آزمون دکتری  درج شده است. کلیه دفترچه های سوال آزمون داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است. این دفترچه ها دارای تنوع بوده و به تناسب در انواع A ، B ، C ، D ، E و F تقسیم می شوند. پاسخنامه و دفترچه سوالات دروس اختصاصی در یک بسته نایلونی تحویل داوطلبان خواهد شد.

در راهنمای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری به داوطلبان توصیه می شود به محض دریافت بسته مربوط و قبل از بازکردن، ابتدا باید شماره داوطلبی و مشخصات مندرج بر روی آن را با شماره داوطلبی مندرج بر روی صندلی و همچنین مندرج در کارت شرکت در آزمون خود مقایسه کند تا مطمئن شود بین آنها هیچ اختلافی نیست و در صورت مشاهده تفاوت، بی درنگ موضوع را به نزدیکترین مراقب در جلسه آزمون اطلاع دهد و موضوع را دنبال کند تا اختلاف برطرف شود.

عدم تکمیل جدول ذیل پاسخنامه و جدول ابتدای دفترچه سوال به منزله عدم حضور داوطلب در جلسه آزمون تلقی خواهد شد.

نمره منفی در کنکور دکتری ؛

برای هر پاسخ صحیح سه (۳) نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی و یا تصادفی برای هر پاسخ غلط یک (۱) نمره منفی منظور خواهد شد. به سوال های بدون جواب نمره منفی و یا مثبت تعلق نمی گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخها، غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

مطلب پیشنهادی :  ۴ شرط قبولی نهایی داوطلبان دکتری ۱۴۰۳

طرز پاسخ دادن به سوالات در کنکور دکتری ؛

1 – داوطلب باید محل مخصوص جوابی را که در پاسخنامه برای هر سوال در نظر میگیرد فقط به وسیله مداد سیاه نرم پررنگ (نه خودکار، نه مداد کپی و . . .) پرکند. برای اطلاع از طرز پرکردن به نمونه پاسخنامه ذیل که در آن به سوالهای شماره های 1 ، 2 ، 3 و 4 به ترتیب پاسخهای فرضی 4 ، 1 ، 3 و 2 داده شده است توجه شود. جوابها فقط در پاسخنامه با پرکردن محل مخصوص مشخص میشود. پاسخهایی که به هر نحو دیگر در پاسخنامه (مثلاً: علامت × و یا ✓ و غیره) و یا در دفترچه آزمون علامت گذاری و یا نوشته شود قابل تصحیح و نمرهگذاری نخواهد بود.

2 – چون پاسخنامه به وسیله ماشین علامت خوان تصحیح میشود از کثیف کردن، تاکردن و یا گذاشتن هرگونه علامت و یا اثری بر روی آن خودداری گردد.

سال کنکورتاریخ برگزاریتاریخ اعلام نتایج اولیهتاریخ اعلام نتایج مصاحبه ها (نتایج نهایی)

1399

9 مرداد 13991 شهریور 13991 آبان 1399

1400

15 اسفند 139929 فروردین 140124 مرداد 1400

1401

6 اسفند 140023 فروردین 140127 مرداد 1401

1402

11 اسفند 140127 فروردین 14025 شهریور 1402

1403

4 اسفند 1402
(اطلاعات بیشتر)
دهه اول اردیبهشت 1403
(اطلاعات بیشتر)
نیمه اول شهریور 1403

برای دانلود یا مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید.

اعلام ممنوعیت های کنکور دکتری ؛

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هرگونه نت و یادداشت، ماشین حساب، پیجر، تلفن همراه (حتی به صورت خاموش)، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند به جلسه امتحان اکیدا خودداری کنند.

در راهنمای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری به داوطلبان اکیدا توصیه می شود حتی از نت برداری و یادداشت کردن جواب پاسخها برای اطلاع خود جدا پرهیز کنند ، ضمناً رد و بدل کردن هر وسیله (از قبیل لوازم التحریر) در جلسه آزمون و همچنین خارج کردن اوراق امتحانی از قبیل کارت شرکت در آزمون، دفترچه سوال و پاسخنامه از جلسه امتحان به عنوان تخلف تلقی و با فرد متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری رفتار خواهد شد.

دانلود رایگان

[purchase_link id=”16970″ style=”button” color=”red” text=”مقاله نویسی ویژه مصاحبه دکتری”]

 

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x