کد خبر: 16353

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/09

بازار کار و آینده شغلی رشته مالی

منابع آزمون دکتری

بازار کار و آینده شغلی رشته مالی

بازار کار و آینده شغلی رشته مالی

به دنیای امروز که نگاهی می اندازیم روند جهانی شدن اقتصاد را کاملا می توانیم در تمامی جوامع مشاهده نماییم، در دورانی که به سمت رشد و فناوری قدم بر می دارد انتظار می رود در شیوه های سرمایه گذاری و نظام های مالی کشورها نیز تغییرات اساسی صورت بگیرد به همین خاطر و برای بهبود موقعیت مالی کشور آن هم در دنیای پر تلاطم اقتصاد ، رشته ی مدیریت مالی در دانشکده ها در حال تدریس به علاقه مندان می باشد. فارغ التحصیلان رشته مالی برای ورود به بازار کار دکتری مدیریت مالی می توانند در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مشغول به کار شوند. همچنین می توانند در پست های مرتبط سازمانی از جمله معاونت مالی و معاونت سرمایه گذاری، تامین مالی اعتبارات مالی در بانک ها، ارزیابی اقتصادی پروژه ها و شرکت های سرمایه گذاری و بورس اوراق بهادار نیز به فعالیت بپردازند.

رشته مدیریت مالی را می توانید تا مقطع دکتری ادامه داده و هراسی از آینده شغلی رشته مالی در جامعه نداشته باشید زیرا که این علم در حال رونق بوده و روز به روز با گسترش پیشرفت ها و نظام های اقتصادی ، فرصت های شغلی بیشتری نیز برای فارغ التحصیلان آن فراهم می گردد.

دانشجویان کاربلد پس از اتمام تحصیلات خود می توانند در بانکها و سرمایه گذاری ها ، بیمه و مدیریت ریسک و مهندسی مالی،  در بخش تامین مالی و اعتباری ، همچنین در پست های معاونت مالی ، معاونت سرمایه گذاری و تامین مالی ، تامین اعتبارات مالی در بانکها  ، ارزیابی اقتصادی پروژه ها و شرکتهای سرمایه گذاری ، ارزیابی بورس اوراق بهادار و … مشغول به فعالیت گردند.

معرفی جامع و تخصصی رشته مالی

همچنین برخی دیگر از مراکزی که امکان فعالیت در آن وجود دارد شامل : کارشناس پشتیبانی نرم افزار ، مدیر خرید و تدارکات ، مدیر مالی ، تحلیل گر مالی ، کارشناس امور مالیاتی ، کارشناس گمرک ، رئیس بانک ، کارمند بانک ، کارگزار بیمه ، کارشناس تحقیقات بازار و … می باشد.

از جمله مهارت های لازم فارغ التحصیلان این رشته می توان به موارد زیر اشاره کرد.

🔰 صلاحیت رسمی حسابداری

🔰 دارا بودن از مهارت های بین فردی

🔰 امکان برقراری ارتباط

🔰 توانایی نوشتن گزارش مالی

🔰 توانایی تحلیلی

🔰 دارا بودن از مهارت حل مسئله

🔰 دارا بودن از دانش نرم افزار IT

🔰 دارا بودن از تجربه مدیریت

🔰 دارا بودن از تیپ شخصیتی تجاری و رسمی

🔰 دارا بودن از خلاقیت برای به کار گیری آن در تصمیم گیری ها

پردرآمدترین رشته های علوم انسانی چه خواهد بود ؟

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لادن
میهمان
لادن
25 مهر ، 1402

سلام وقتتون بخیر من امسال کنکور دادم ولی دانشگاه دولتی مجاز نشدم به رشته مدیریت مالی خیلی علاقه دارم میخواستم بدونم دانشگاه آزاد محل زندگی خودم (کرج)‌این رشته رو برم اعتبار مدرک داره یعنی ارزشش رو داره ؟!

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x