کد خبر: 10442

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/11

ترغیب دانشگاهیان در مسیر نوآوری جهت کسب و کار فن آور

منابع آزمون دکتری

ترغیب دانشگاهیان در مسیر نوآوری جهت کسب و کار فن آور

ترغیب دانشگاهیان در مسیر نوآوری جهت کسب و کار فن آور

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در نخستین نشست مدیران مراکر نوآوری دانشگاه‌های کشور که با حضور مدیران 13 دانشگاه‌ از سراسر کشور برگزار شد، این مراکز را الگوساز و هدایت‌کننده‌ی دانشگاهیان به نوآوری و کارآفرینی عنوان کرد و گفت: مراکز نوآوری دانشگاه با کمک به شکل گرفتن الگوهای موفق کسب و کارهای نوآور دانشگاهی، زمینه‌ساز ترغیب دیگر دانشگاهیان به این سو باشند و آنان را برای  پای گذاردن در مسیر نوآوری و کارآفرینی هدایت کنند نگاه معاونت به این مقوله حمایتی بوده و دانشگاه ها خود نقش اساسی در رسیدن این مراکز به اهداف خود دارند.
دانشجویان در دانشگاه‌هایی تحصیل می‌کنند که با سرفصل‌های کپی شده از دانشگاه‌های خارجی راهبری می‌شود. در درجه اول سرفصل‌ها می‌بایست با ساختار و فرهنگ کشور و به دست جوانان خلاق و نوآور با سیاست‌های جدید اصلاح شود.
رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که جوانان صرفاً نیازمند فضای مساعد برای انجام فعالیت خود هستند افزود:  مادامی که فضای مساعدی در اختیار داشته باشند می‌توانند تحول آفرین بوده و با این کسب و کارها، دست سودجویان را کوتاه کرده و رفاه را به جامعه بازگردانند.

پذیرش پژوهشگر پسادکتری دانشگاه شاهد و برنامه مشترک بنیاد ملی نخبگان

وی با بیان این‌که استارتاپ‌ها اعتماد به‌نفس، ایستادگی و پشتکار را به عنوان مبنای موفقیت نسل جوان کشور ترویج می‌کنند از هر ۱۰ استارتاپ ممکن است یک یا ۲ مورد موفق شوند، اما تجربه علمی نشان داده است استارتاپ های شکست خورده از این راه باز نمی‌گردند و با درس گرفتن از تجربه‌های خود، با عزمی راسخ‌تر ونگاهی گسترده با ایده‌ای نو در این مسیربه حرکت ادامه می‌دهند زیرا در منطق استارتاپی یادگیری و کسب تجربه‌های نو مفهومی در برابر شکست است.

فضایی برای کسب تجربه و یادگیری

رییس بنیاد ملی نخبگان، افزود: استارتاپ‌ها مجالی برای یادگیری، کسب تجربه و تعامل های اجتماعی هستند و راهبرهای مراکز نوآوری، با ایفای نقش هدایتگر و پشتیبان در این راه به کمک جوانانی می‌آیند که می‌خواهند با اعتماد به‌نفس، جسارت و شجاعت خود ایستادگی در برابر شکست را ممکن کنند.
وی با بیان این‌که اکنون زیرساخت‌های لازم در حوزه سرمایه‌گذری خطرپذیر مانند ارائه تسهیلات، بسترهای کارآفرینی از جمله مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها ایجاد شده است، اثرگذاری این زیرساخت را مستلزم بازساخت فرهنگی در سطح جامعه دانست و گفت: خوشبختانه این تحول فرهنگی از دل دانشگاه‌ها آغاز شده است و نمونه آن را می‌توان در شکل‌گیری کسب‌و‌کارهای دانشگاهی و جهت‌گیری دانشگاه‌ها به این سو شاهد بود؛ همچنین سرمایه‌گذاران کلان در حوزه‌های نفتی و پتروشیمی اکنون عرصه کسب و کارهای نوآور را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند، زیرا به این درک رسیده‌اند کسب و کاری که رشد چند ده‌برابری را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تجربه می‌کند، بهترین فضا برای سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده است.
راهی که به دست جوانان هموار می‌شود
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری ادامه داد: اگرچه همچنان مشکلات و موانع متعددی فراروی کسب و کارهای نوآور قرار دارد، اما این کسب و کارها با توانمندی خارق‌العاده شان در تغییر ساختارهای سنتی که برگرفته از ماهیت پویا و خلاق آن‌هاست فضای پیرامونی را دست‌خوش تحول می‌کنند. در این راه همواره یک گام جلوتر از قوانین سنتی هستند و نمونه‌ی موفق این باور را می‌توان در کسب و کارهای موفق خدماتی که این روزها بازارها را در دست گرفته‌اند مشاهده کرد.
رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که جوانان صرفاً نیازمند فضای مساعد برای انجام فعالیت خود هستند افزود: مادامی که فضای مساعدی در اختیار داشته باشند می‌توانند تحول آفرین بوده و با این کسب و کارها، دست سودجویان را کوتاه کرده و رفاه را به جامعه بازگردانند.

مطلب پیشنهادی :  فراهم شدن ۳۹ فرصت مطالعاتی و پسا دکتری در دانشگاه شهید بهشتی

 

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x