کد خبر: 8531

تاریخ بروزرسانی : 1402/02/16

رزومه نویسی چیست ؟

منابع آزمون دکتری

رزومه نویسی چیست ؟

رزومه نویسی چیست ؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رزومه نویسی چیست ؟ رزومه هویت، ارزش، قابلیت و سابقه مهارت شماست. در حقیقت بازتابی از ویژگی ها و شخصیت شما در برگه های رزومه نهفته است. نوشتن یک رزومه نیاز بهدقت دارد و فرایندی است که باید برای آن زمان کافی گذاشت. ابتدا خوب راجع به آن فکر کنید. سپس تاریخچه کاری و آموزشی خود را بنویسید و چندین بار آن را بازخوانی کرده و نکات لازم را تصحیح کنید تا روزمه شما بهشکل کامل و مورد قبولی پیش زمینه ها و توانایی شما را نشان دهد، در آخر رزومه تان را بازخوانی نهایی کنید.
برای ارتقای سطح دانش و اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر استفاده می شود. قالب این گونه رزومه ها معمولا ساده است و بیشتر توضیحی درباره مقاطع تحصیلی، محل فارغ التحصیلی، مهارت ها و عناوین مختلف در آزمون ها، المپیادها و موفقیت های کسب شده در سطح منطقه، استان، کشور و در نهایت مهم ترین و ارزشمندترین سطح علمی و بین المللی است.
بند های اصلی که باید در یک رزومه بترتیب الویت لحاظ شوند عبارتند از :
مشخصات فردی
سوابق تحصیلی
سوابق آموزشی
سوابق کاری

مهارت های خاص یا مهارتهای ویژه استفاده از نامه پوششی Cover Letter (؛ نامه پوششی نامه ای است که همراه با رزومه ارسال می شود و در فرایند پذیرش شما از طرف کارفرمایان بسیار مهم است، خیلی از آن ها به طور ناخودآگاه رزومه هایی را که فاقد نامه پوششی باشند رد می کنند. بوسیله نامه پوششی و با تاثیری که برای خواندن رزومه تان روی مصاحبه کنندگان می گذارید، باعث جلب توجه آنها می شوید.
2- رزومه به هیچ وجه نباید دست نویس باشد. حتی اگر یک کلمه جا افتاده باشد. هرگونه خط خوردگی احتمال موفقیت شما را ضعیف تر خواهد کرد. بنابراین برای اطمینان بیشتر، یک بار رزومه را پرینت بگیرید و پس از چندین بار مطالعه دقیق، پرینت نهایی را ارسال کنید.
3- در مورد نگارش انگلیسی، حتماً درباره متن رزومه با یک مترجم و یا کسی که انگلیسی ادبی را به خوبی میداند مشورت کنید .
برای اطلاعات ودیدن این فرم اینجا کلیک کنید .

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره دکتری (Ph.D) دانشگاه گیلان 1404-1403

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x