کد خبر: 9057

تاریخ بروزرسانی : 1398/10/28

روند چاپ مقالات در مجلات ISI

منابع آزمون دکتری

روند چاپ مقالات در مجلات ISI

یک محقق اگر قصد انتشار مقاله ای در یکی از مجلات مورد تایید ISI را دارد باید درباره نحوه قضاوت مقاله توسط داوران اطلاعات کافی داشته باشد چرا که این اطلاعات وی را در رسیدن به هدفش که انتشار مقاله در آن ژورنال است نزدیک خواهد کرد.
هر مجله دارای یک لیست از استانداردها می باشد که در اختیار داورانش قرار می دهد. این لیست ها که به چک لیست معروفند بسیار مختلف و متعدد می باشند زیرا هر ژورنال استانداردهای خاصی برای پذیرش یک مقاله تعریف می کند.
پژوهشگران می بایست همواره در پاسخ به کامنت های داوران و ویراستاران مجلات جانب احترام را نگه دارند و همیشه از واژگان رسمی در جوابیه خود استفاده کنند. حتی اگر مقاله شما ریجکت شده باشد شما باید این امر را یک فرصت تلقی نمایید و در پاسخ به مجله آن را یک فرصت آموزنده به حساب آورید. و حتی با وجود قبول نداشتن ایرادهای وارده باید در کمال تواضع اذعان به تایید و قبول آن ایراد بنمایید و ذکر کنید که قصد رفع آنرا دارید.

معیارهای سنجش یک مقاله معتبر (آپدیت1397)

اگر ممکن باشد بهتر است که مقاله را از ابتدا به زبان انگلیسی تدوین نمایید . اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد حتماً پس از تدوین و ترجمه مقاله آنرا به یک ویراستار Native بسپارید تا ایرادهای انگلیسی متن مقاله رفع شود. اکثر داوران در ژورنال های مختلف مقالاتی که مورد ویراستاری نیتیو قرار نگرفته است را به محقق باز می گردانند تا توسط یک ویراستار Native English Speaker مورد ویرایش قرار دهد.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه تبریز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

در این راستا ابراهیم واشقانی فراهانی معاون سابق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیأت علمی گروه زیست پزشکی دانشکده مهندس شیمی دانشکده تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌ در رابطه با «لزوم تعیین مراجع داخلی برای چاپ مقالات دکتری» گفت: نمی‌توانیم جایگزینی برای چاپ مقالات دکتری داشته باشیم.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x