کد خبر: 4917

تاریخ بروزرسانی : 1398/03/11

شرایط شرکت درامتحان جامع دکتری

منابع آزمون دکتری


دانشجويان مقطع دكتراي تخصصي جهت شركت در امتحان جامع بايد داراي شرايط ذيل باشند:

۱- كليه دروس مرحله آموزشي را برابر سرفصل رشته مربوط گذرانده باشند.

۲- ميانگين كل نمرات آنها حداقل ۱۶ باشد.

۳- قبولي آزمون زبان آنها تحويل مسئول آموزش رشته شده ودر پرونده تحصيلي درج شده باشد.(انواع مدرک زبان برای آزمون دکتری )

۴- دروس احتمالي جبراني را برابر نظر و تاييد مدير گروه گذرانده باشند.

5- اصل مدرك – ريزنمرات وتاييديه تحصيلي مقطع كارشناسي ارشد تحويل مسئول آموزش شده ودر پرونده موجود باشد.

كليه دانشجويان مقطع دكتری تخصصي توصيه مي شود قبل از انتخاب امتحان جامع با مراجعه به مسئول آموزش رشته از دارا بودن شرايط فوق مطمئن شوند، بديهي است در صورت نقص هر كدام از موارد كارت شركت در امتحان جامع صادر نشده وهيچگونه تعهدي نيز پذيرفته نمي شود.

تغییر سهم مصاحبه و نمره کتبی آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

 

– دانشجویی که برای دوره دکتری ثبت نام می کند، بسته به میزان دروس مورد نیازرشته موظف است بین 18 تا 22 واحد درسی را با نظر استاد راهنما و تصویب شورای تحصیلات تکمیلی گروه مطابق برنامه مصوب شورای برنامه ریزی دانشگاه در مدت مجاز، دوره را با موفقیت بگذراند.

– اگر دانشجویی، تعدادی از واحد های درسی لازم را در دوره کارشناسی ارشد نگذرانده باشد، موظف است، به تشخیص گروه ذیربط کمبود واحد های درسی خود را در مرحله آموزشی جبران کند.

– سقف واحدهای دروس جبرانی برای دانشجویان دوره دکتری تخصصی 10 واحد درسی و حداقل نمره آن بدون احتساب در میانگین کل دانشجو در هر درس 14 از 20 است. به ازاء هر 10 واحد جبرانی یک نیمسال تحصیلی به مدت مجاز مرحله آموزشی دانشجو افزوده می شود.

– دانشجو در مرحله آموزشی، موظف است در هر نیمسال تحصیلی بین 6 تا 12 واحد درسی از دروس مرحله آموزشی را انتخاب و ثبت نام کند، مگر آنکه کمتر از 6 واحد درسی باقی داشته باشد.

– حد اکثر مدت مجاز تحصیل در دوره دکتری 9 نیمسال است. چنانچه دانشجو در این مدت نتواند رساله خود را تکمیل و از آن دفاع نماید، از ادامه تحصیل در رشته محروم می شود.

– چنانچه میانگین کل نمره های دانشجو در مدت مجاز تحصیل در مرحله آموزشی به 16 نرسداز ادامه تحصیل محروم می شود.

– سقف مرخصی در دوره دکتری 2 نیمسال است.

امتحان جامع آزمون دکتری دانشگاه آزاد :

گذراندن امتحان جامع در دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در همه رشته ها برای تمام دانشجویان بعد از گذراندن دوره آموزشی، الزامی است.

– نمره امتحان دانشجو در امتحان جامع نباید از 15 ( در مقیاس نمره دهی بین صفر تا بیست ) کمتر باشد در غیر اینصورت دانشجو مردود است و به وی اجازه داده می شود که فقط برای یک نوبت دیگر در آزمون جامع شرکت کند.

– شورای آموزشی دانشکده/ واحد دانشگاهی در هر رشته موظف است منابع لازم برای امتحان جامع را تعیین و قبلا” به اطلاع دانشجو برساند.

– امتحان جامع در دوره دکتری فقط یک نمره دارد و این نمره قابل تفکیک نیست و نتیجه آن رد یا قبول است(آزمون جامع دکتری در دانشگاه آزاد)

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x