کد خبر: 6006

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/30

موقعیت های شغلی و بازار کار در رشته مشاوره

منابع آزمون دکتری

موقعیت های شغلی و بازار کار در رشته مشاوره

موقعیت های شغلی و بازار کار در رشته مشاوره

فارغ التحصیلان رشته مشاوره در هر چهار گرایش میتوانند در حوزه های زیر مشغول به کار شوند:

الف- فارغ التحصیلان مقطع ارشد و دکتری در صورت داشتن مدرک دو مقطع تحصیلی (کارشناسی و کارشناسی ارشد یا کارشناسی ارشد و دکتری) در یکی از رشته های علوم رفتاری(روانشناسی و مشاوره) و با گذراندن دوره کارورزی سازمان نظام روانشناسی کشور میتوانند اقدام به گرفتن مجوز برای درمان کرده و در کلینیکهای روانشناسی و مشاوره مشغول به کار شده یا در صورت داشتن سرمایه کافی خود اقدام با تاسیس کلینیک نمایند. (تجمیع رشته های روانشناسی و مشاوره در مقطع کارشناسی)

ب- فارغ التحصیلان این رشته میتوانند با برگزاری کارگاههای آموزشی روانشناسی در موسسات، کلینیک ها و ارگانهای مختلف کسب درآمد کنند.

ج- فارغ التحصیلان این رشته میتوانند در سازمانهای دولتی و نیمه دولتی مشغول کارشوند که در زیر به آنها اشاره میشود.

پردرآمدترین رشته های علوم انسانی چه خواهد بود ؟

از آنجا که هدف گرایش های مشاوره رشد، پیشگیری و درمان است دارای کاربرد وسیعی در  سطح جامعه می باشد. همه مردم درای توانمندی هایی هستند که برای رشد نیازمند مشاوره  و راهنمایی می باشند ، گروهی در معرض خطر هستند که برای پیشگیری نیازمند مشاوره و راهنمایی هستند و گروهی دیگر نیز در زندگی شخصی دچار گرفتاری های ارتباطی و روان شناختی شده اند که نیاز مند درمان هستند . بنابراین همه مردم در هر موقعیتی نیازمند خدمات مشاوره ای می باشند. فارغ التحصیلان مشاوره بسته به میزان دانش ، تجربه و مهارت می توانند در تمام سازمانها، خدمات مشاوره ای  ارایه دهند.به طور اختصارسازمانهای مرتبط باهریک از گرایشهای مشاور که دانش آموختگان می توانند در آن خدمات مشاوره ای ارایه دهند به شرح زیر است:

الف- مشاوره  شغلی: وزارت کار، ادرات کار و کاریابی، مراکز کاریابی، سازمان فنی و حرفه ای ، مراکر حرفه آموزی زندانها، مراکز خود اشتغالی کمیته امداد و سایر مراکز خیریه، کلیه مراکز صنعتی و سازمانی ، مراکز کار درمانی، مراکز مشاور خصوصی.

ب- مشاوره مدرسه: کلیه مراکز آموزش و پرورش از پیش دبستانی تا دبیرستان،مراکز مشاوره دانشگاه ها، مراکز آموزشی غیردولتی ، مراکز راهنمایی تحصیلی غیردولتی، کلیه سازمانهای آموزشی ، مراکز مشاوره خصوصی.

ج- مشاوره توان بخشی:  دانش آموختگان این گرایش در سازمانهای بسیاری می توانندخدمات مشاوره ای ارایه دهند که برخی از آنها عبارتند از ، کلیه مراکز بیمارستانی به خصوص مراکز بیماری های صعب العلاج ، هلال احمر، سازمان زندانها، مراکز مشاوره پلیس و نیروی انتظامی، دادگاه های اطفال ،  در مراکز دادگاهی برای کمک روان شناختی به بزه دیدگان ، مراکز اصلاح و بازپروری بزهکاران،مراکز پیشگیری از جرایم مربوط به قوه قضاییه، مراکز باز پروری معتادان، مراکز سالمندان، مراکز نگهداری از معلولان جسمی حرکتی، مدارس کودکان اهسته گام و…

حقوق ماهیانه مددکار اجتماعی چقدر است؟

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
میهمان
زهرا
25 دی ، 1398

آیا رشته مشاوره پر درآمد است؟ آیا بازنشستگی هم دارد؟

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x