کد خبر: 4329

تاریخ بروزرسانی : 1396/06/08

آزمون زبان تولیمو در مصاحبه دکترا

منابع آزمون دکتری

آزمون زبان تولیمو یا TOLIMO توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحی و اجرا می شود که در واقع آزمونی استاندارد برای تعیین سطح دانش زبان انگلیسی می باشد. بیشتر متقاضیان این آزمون زبان تولیمو را داوطلبان آزمون دکتری تشکیل می‌دهند زیرا داشتن یک نمره زبان (تولیمو، تافل، MCHE و …) برای قبولی در آزمون دکترا لازم است.

آزمون های تولیمو مستقل از یکدیگر هستند و نمرات کسب شده در آن ها در آزمون های دیگر تاثیری ندارد و در صورتی که داوطلب دکتری در هر یک از آزمون ها، نمره مورد نیاز خود بدست آورد می تواند در آزمون های پس از آن ثبت نام نکند.

نتایج آزمون معمولا بین ۳۰ تا ۴۰ روز پس از آزمون آماده می شود و از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود و ضمنا همزمان با اعلام نتیجه از طریق سایت، نسخه ای از کارنامه به اداره پست تحویل می شود تا به نشانی اعلام شده در پروفایل داوطلبان ارسال شود.

لازم به ذکر است که نشانی مورد استفاده برای ارسال کارنامه برای هر آزمون حدودا ۱۵ روز قبل از هر آزمون از پروفایل داوطلبان استخراج می شود و اگر پس از این زمان نشانی داوطلبی در پروفایل تغییر کند کارنامه به همان نشانی قبلی ارسال خواهد شد.

آزمون زبان تولیمو نمره منفی ندارد و لهجه نوار صوتی که در بخش شنیداری آزمون استفاده می شود بریتیش یا امریکایی می باشد

در صفحه اصلی سایت tolimo.sanjesh.org لینک برنامه زمانی آزمون ها وجود دارد که حاوی تاریخ آزمون ها و شهرهایی که آزمون در آنجا برگزار می شود، می باشد.

حداقل و حداکثر سن برای شرکت در آزمون وجود ندارد و صرفا افرادی که حداقل مدرک دیپلم داشته باشند می توانند در آزمون شرکت کنند.

نمره قبولی در این آزمون ۵۰ به بالا است. که البته در مواردی با توجه به دانشگاه مورد نظر متغیر و بین ۴۵ تا ۷۵ می باشد.

آزمون زبان تولیمو شامل سه بخش می باشد که عبارتند از: بخش شنیداری(Listining)، بخش گرامر(Structure) و بخش درک مطلب (Comprehension).

www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x