کد خبر: 1841

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/13

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی JCR برای مصاحبه آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی JCR برای مصاحبه آزمون دکتری

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی JCR برای مصاحبه آزمون دکتری

JCR که مخفف Journal Citation Reports می باشد و سالی یک مرتبه توسط سازمان بزرگ Thomson Reuters منتشر می گردد، به عنوان شاخصی برای توسعه ، بررسی خصوصیات ، و ارزیابی مجلات در زمینه ﯼ تحقیقات علمی و اجتماعی در سراسر جهان –که در پایگاه اطلاعاتی (ISI) نمایه شده باشند- تعریف شده است.JCR تلاش دارد تا با استفاده از معیارها و اطلاعات جدید ، به سوی تکمیل ضریب تاثیر و مفاهیم مربوط به آن گام بردارد. هدف از افزودن توانایی های JCR ،ارائهﯼ اطلاعات جدیدتر برای گسترش چشم انداز ارزیابی و بازنگری دقیق تر مجلات علمی است. همچنین انگیزه ای برای درک صحیح این معیارها و استفاده بهینه از آنها دریک چارچوب صحیح می باشد.

اشتباهات و شکست‌ها همیشه هم بد نیستند!

JCR روند استنادسازی را در بیش از ۱۰۰۰۰ مجله و بیش از ۲۵ میلیون مرجع استناد شده که سالانه در ISI Web of Knowledge نمایه می شوند را بررسی می کند. اطلاعات مربوط به مجلات علوم و علوم اجتماعی سالانه ویرایش می شود و JCR بیش از ۷۲۰۰ مجله در ۱۷۱ حوزه موضوعی را در علوم و بیش از ۲۱۰۰ مجله در ۵۵ حوزه موضوعی را در علوم اجتماعی پوشش می دهد .

مقالات موجود در مجلات فهرست شده در JCR اکثرا مقالات پژوهشی و مروری هستند. سرمقاله، نامه ها ، موارد جدید ، و خلاصه همایش ها معمولا درشمارش مقاله محاسبه نمی شوند. مجلات منتشر شده در زبان های غیر انگلیسی و یا زبان هایی با الفبای غیر لاتین ممکن است کمتر در دسترس محققان در سراسر جهان قرار گیرند و این مساله می تواند بر روی الگوهای استناد آنها اثر بگذارد اما در آنالیز های مقایسه ای مجلات باید به آن توجه نمود.

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

JCR بیش از ۷۵۰۰ مجله معتبر را در حدود ۲۰۰ حوزه موضوعی از سال ۱۹۹۷ به بعد در بر می گیرد و با استفاده از آن می توان مجله ها را در حوزه های تخصصی، طبقه بندی و شاخص های رتبه بندی آنها را بررسی کرد. JCR در دو نسخه موجود است، نسخه علمی آن در بر گیرنده بیش از ۵۹۰۰ ژورنال علمی و نسخه علوم اجتماعی مشتمل بر ۱۷۰۰ ژورنال است.JCR از طریق Web of knowledge به شرط پرداخت وجه اشتراک قابل بررسی است.

چگونگی نگارش مقالات علمی-پژوهشی (ویژه داوطلبان آزمون دکتری و متقاضیان بورسیه خارج از کشور)

این پایگاه در پایان هر سال، مجله هایی را که ISI در Web of Science فهرست می کند ارزیابی می کند. معیارهای ارزیابی و سنجش عبارتند از عامل تأثیر (Impact factor ; If)، شاخص فوری (Immediately) و نیمه عمر استناد (Cited Half – Life). نتایج این ارزیابی هر سال در ISI Journal Citation Reports منتشر می شود.

ضریب تاثیر Impact Factor

 

 www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x