کد خبر: 9914

تاریخ بروزرسانی : 1397/10/05

ابلاغ آیین نامه آموزش ترکیبی در مقاطع تحصیلی رشته های علوم پزشکی

منابع آزمون دکتری

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ مصوبه 66 جلسه شورای عالی برنامه ریزی در خصوص آیین نامه آموزش ترکیبی در مقاطع مختلف تحصیلی رشته های علوم پزشکی به دانشگاه ها، عنوان کرد: این موضوع از چند ماه گذشته برای مقطع دکترای عمومی در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی آغاز شد. 

در حال حاضر  نیز این امکان فراهم شده تا آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت ترکیبی از روش مجازی و آموزش چهره به چهره ارائه شود.  

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم بکارگیری فضای مجازی برای ارتقای کیفی و کمی آموزش گفت: امروزه نظام آموزشی در تمام کشورهای دنیا تنها محدود به آموزش های چهره به چهره نیست و بخش عمده ای از آموزش محتوای نظری به صورت مجازی ارائه می شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و موسساتی در دنیا هستند که سالانه به حدود ۴۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی آموزش آنلاین ارائه می دهند.مجازی سازی آموزش علوم پزشکی از محورهای این برنامه است و از مهمترین اقداماتی که در راستای اجرای این برنامه انجام شد راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی است.دانشگاه علوم پزشکی مجازی بستری را فراهم کرده تا با همکاری دانشکده های مجازی در تمامی دانشگاه ها بتوانیم برخی از آموزش ها را در رشته و مقاطع مختلف به صورت مجازی ارائه کنیم.

لاریجانی گفت: با ارائه برنامه های آموزشی مجازی دانشجویان علوم پزشکی می توانند در نقاط مختلف کشور  از آموزش هایی با کیفیت یکسان برخوردار گردنند؛ که این امر بستر ارتقای عدالت آموزشی در کشور را فراهم می کند.

مطلب پیشنهادی :  جذب امریه سربازی دانشگاه تهران (کارکنان وظیفه)

وی تاکید کرد: لازم است تا آموزش های علوم پزشکی به صورت ترکیبی از روش چهره به چهره و مجازی برگزار شود. بر مبنای این آیین نامه حداکثر ۶۰ درصد از آموزش های نظری و یا آن دسته از آموزش هایی که ماهیت کارگاهی یا کارآموزی در عرصه را ندارند می تواند به شکل الکترونیکی برگزار شود. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم اجرای این آیین نامه برای تمامی رشته های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: در شصت و ششمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی مصوب شد تا این آیین نامه برای سایر مقاطع علوم پزشکی از جمله کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی نیز اجرایی شود.

لاریجانی با بیان اینکه این مصوبه برای اجرا به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است، گفت: بدون شک اجرای این آیین نامه تاثیر زیادی در ارائه آموزش های با کیفیت بهتر و همچنین دسترسی تمامی دانشجویان علوم پزشکی کشور به این آموزش ها خواهد داشت.

سامانه مشاوره تخصصی ازمون دکتریwww.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x