کد خبر: 9711

تاریخ بروزرسانی : 1396/06/13

آیا امکان گرفتن مدرک زبان بعد از دریافت apply مقدور است؟

منابع آزمون دکتری

 

 

معمولا در ۹۰ درصد شرایط، دریافت  نامه پذیرش(admission letter) منوط به مهارت در زبان انگلیسی(English language proficiency) می باشد و در صورتی که داوطلب مدرک زبان  با حد نصاب لازم را در اختیار نداشته باشد، شانس قبولی خود را از دست می دهد. اما مشاهده می شود که دانشگاه های آمریکایی، بعضا نسبت به ارائه پذیرش مشروط به دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا که حد نصاب لازم را دریافت نکردند اقدام  و قبولی قطعی آنها را، منوط به دریافت حد نصاب مورد نظر وابسته می کنند. در این بحث دو مساله وجود دارد:

  1. شانس برای دریافت بورسیه تحصیلی تقریبا از بین می رود.
  2.  سفارت خانه هایی که برای دریافت ویزا اقدام می شود، احتمال دارد اگر مدرک زبان کافی در اختیار نباشد، از اعطای ویزای تحصیلی برای پذیرش مشروط خودداری کند.

البته برخی از دانشگاه های دنیا، گذراندن چند واحد درسی مرتبط به زبان انگلیسی را به عنوان جایگزینی برای مدرک بین المللی زبان عنوان می کنند که داوطلبان به صورت مشروط پذیرفته می شود. اما در این حالت نیز، دریافت ویزا از سفارت خانه کشور مطبوع، در هاله ای از ابهام قرار دارد . توصیه اکید می شود به کلیه داوطبان تحصیل در خارج از کشور و به خصوص در دانشگاه هایی که زبان مرجع تحصیلی انگلیسی می باشد، قبل از اقدام، مدرک زبان انگلیسی با حد نصابی بیش تر از حداقل های اعلامی دانشگاه ها برای مقبولیت در اختیار داشته باشد.

از  فایده، گرفتن مدرک زبان قبل از عزیمت به کشور مقصد:
1- با هزینه بسیار کم تر از کشور مقصد، زبان انگلیسی را در ایران فراگرفته و با هزینه کم تر، در آزمون بین المللی در کشور خود شرکت می کنید.

2- شانس گرفتن پذیرش را به صورت قطعی و غیر مشروط، افزایش می دهید.

3-وقتی مدرک زبان داشته باشید ، سفارت کشور مقصد، با دید مثبت تر و جدی تر، مدارک شما را برای صدور ویزای دانشجویی بررسی می کنند.

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x