کد خبر: 6958

تاریخ بروزرسانی : 1398/10/16

شانس قبولی دکتری در دانشگاه سراسری بیشتر است یا دانشگاه آزاد ؟

منابع آزمون دکتری

شانس قبولی دکتری در دانشگاه سراسری بیشتر است یا دانشگاه آزاد؟

طبق نظر کارشناسان آزمون دکتری، جواب کاملا روشنی وجود دارد ، با توجه به ظرفیت های دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد در حوزه آزمون دکتری ، میتوان به راحتی متوجه این امر شد.در صورت ثابت ماندن ظرفیت دکتری 98، با کاهش حدود 50هزار نفری داوطلبان حاضر در جلسه آزمون و عدم انتخاب رشته برخی داوطلبان، شانس قبولی دکتری در دانشگاه امسال تا حد زیادی افزایش می‌یابد.

بهتر است همیشه داوطلبانی که قصد انتخاب رشته و تحصیل در واحدهای دانشگاه آزاد را دارند متوجه شوند که حد نصاب قبولی دانشگاه ها به چه صورت است تا انتخاب رشته خود را با درستی و آگاهی بیشتری انجام دهند و اولویت‌ها را طوری طبقه‌بندی کنند که رشته هایی که شانس قبولی آنها در آن بیشتر است اولویت قرار بگیرد.

کاهش متقاضیان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

اغلب داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی همزمان داوطلب پذیرش در دانشگاه های دیگر نیز هستند. بنابراین اگر یک فرد همزمان علاوه بر دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه های دولتی هم پذیرفته شود، به دلیل عدم پرداخت شهریه در دانشگاه دولتی، اولویت انتخابی آنها در آن دانشگاه هاست. بنابراین براساس تجربه سالیان گذشته، افتی بین 50 تا 60 درصد پذیرفته شدگان در زمان ثبت نام نهایی در دانشگاه آزاد اسلامی داریم که لازم است این افت در ظرفیت های پذیرش دانشگاه لحاظ شود ولی در هر حال ظرفیت هر کلاس متناسب با ضوابط آموزش عالی خواهد بود که این موضوع هم به واحدهای دانشگاهی نه تنها طی بخشنام ای ابلاغ شده است بلکه با جدیت هم نظارت می شود.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

وجه تمایز شانس قبولی دکتری در دانشگاه

البته اولین وجه تمایز نحوه درس خواندن برای آزمون دکتری است. مطالعه دو مورد زیر اکیدا توصیه میشود:

مکان مناسب برای مطالعه آزمون دکتری
روش های مطالعه موثر برای کنکور دکتری

با طی شدن یک دوره یکسان سازی آزمون دکتری و برگزاری یک آزمون دکتری ، شانس قبولی دکتری در دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد یکسان است.

شانس قبولی مصاحبه دکتری 

تقویت رزومه برای مرحله مصاحبه هم دومین وجه تمایز است که به توصیه موفق شدگان آزمون دکتری مطالعه این موارد باید صورت گیرد:

رزومه نويسي حرفه اي (ویژه داوطلبان آزمون دکتری و آزمون استخدامی)
چگونه یک رزومه موثر بنویسیم

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
میهمان
امین
15 اسفند ، 1398

با سلام در مورد بحث انتشاراتی با قیمتی نازل برای رزومه و تکمیل آن، چنانچه آشنایی دارید لطف بفرمایید معرفی فرمایید از طریق ایمیل. با سپاس از مجموعه خوبتان

وحید
میهمان
وحید
28 اردیبهشت ، 1398

سلام و خسته نباشید تیم شما در رزومه نویسی میتونه به ما کمک کنه ؟

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x