کد خبر: 16116

تاریخ بروزرسانی : 1396/07/19

آینده شغلی، بازار کار و فرصت های استخدامی مهندسی پلیمر

منابع آزمون دکتری

 

 

 

شما به عنوان مهندس پلیمر محصولاتی را طراحی، تولید و یا اصلاح  می کنید که در همه جا وجود داشته و همه ما تا حد زیادی به آنها وابسته هستیم و شاید در دنیای امروز زندگی بدون مواد و محصولات پلیمری بسیار سخت باشد. نمونه ای ساده از این محصولات عبارتند از مسواک، تیوب خمیردندان، دمپایی پلاستیکی، بسیاری از لباس ها، ظروف پلاستیکی و ملامینی آشپزخانه، جلد برخی از کتاب ها، بسیاری از قطعات تلویزیون، کامپیوتر و …

آینده شغلی، بازار کار و فرصت های استخدامی مهندس پلیمر

امروزه‌ بیش‌ از 50% قطعات‌ خودروها از مواد پلیمری‌ ساخته‌ می‌شود. در صنایع‌ برق‌، الکترونیک‌ و مخابرات‌ نیز پلیمرهای‌ مصنوعی‌ به‌ عنوان‌ عایق‌های‌ الکتریکی‌ جایگاه‌ بسیار مهمی‌ دارند. در صنعت‌ پوشاک‌ نیز پلیمرها مؤثر هستند.
در صنایع‌ حمل‌ و نقل‌، صنایع‌ نظامی‌، پزشکی‌، کشاورزی‌ و بسته‌بندی‌ کاربرد مواد پلیمری‌ بسیار گسترده‌ است‌. لذا فارغ التحصیلان گرایش های مختلف مهندسی پلیمر به خصوص صنایع  پلیمر، پلیمریزاسیون و نانوپلیمر در تمامی حوزه های مذکور می توانند مشغول به کار شوند و با توجه به جدید بودن بسیاری از دستاوردهای این صنعت در دنیا و رقابت بسیار زیاد کشورها برای تولید محصولات جدید و با ارزش افزوده بالا، فرصت های نوآوری و خلاقیت برای شما به عنوان مهندس پلیمر در تمام صنایع فراوان  است و میزان موفقیت شما تا حد زیادی بستگی به میزان علاقه مندی و پشتکار خودتان دارد.
اما فارغ‌التحصیلان‌ مهندسی‌ پلیمر در گرایش‌ های مرتبط با رنگ از جمله تکنولوژی‌ و علوم‌ رنگ‌، صنایع رنگ و علوم و فناوری چاپ نیز می‌توانند در کارخانجات‌ رنگ‌سازی‌ به‌ تولید رنگینه‌های‌ مصنوعی‌ بپردازند. از سوی دیگر امروزه‌ صنعت‌ پوشش‌دهی‌ بسیار گسترش‌ یافته‌ است‌ تا جایی‌ که‌ در کنار هر صنعت‌ مادر حتماً یک‌ صنعت‌ پوشش‌دهی‌ حضوری‌ فعال‌ دارد. از دگمه‌های‌ یک‌ پیراهن‌ و سگک‌ کفش‌ گرفته‌ تا دستگیره‌ درها و نیز پوشش‌های‌ صنعتی‌ مثل‌ ضد خوردگی‌ و پوشش‌های‌ تزئینی‌. شما به عنوان متخصص پلیمر و مخصوصا با تسلط بر تکنولوژی و علوم رنگ با کمی تلاش و پیگیری، می توانید جذب این صنایع شده و با خلاقیت و پشتکار خودتان، مراحل پیشرفت شغلی و افزایش درآمد را به سرعت طی کنید.
همچنین شما به عنوان مهندس پلیمر مي‌توانید در کليه صنايع بزرگ و کوچک توليد پليمرها و همچنين در صنايع تبديل پليمر نظير صنايع لاستيک، پلاستيک، الياف مصنوعي، رزين‌سازي، کفش‌سازي، چسب‌سازي، کامپوزيت‌ها و کاغذسازي مشغول به کار شوید و یا در مراکز تحقيقاتي پليمرها در دانشگاههای کشور، تحقيق و تدريس کنید و یا اینکه در دفاتر مهندسين مشاور و واحدهاي برنامه‌ريزي صنايع توليد پليمر و وزارتخانه و سازمان های دولتی مربوطه استخدام شوید.برای آشنایی با سرفصل های رشته مهندسی پلیمر در مقطع دکترا کلیک کنید.

www.phdphd.org
 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدی
میهمان
محمدی
24 آذر ، 1402

رشته پلیمر رشته‌های جدید و در حال پیشرفت بخصوص در ایران هست و دارای گرایش های مختلف در مقاطع تحصیلی بالاتر است. بازار کار این رشته بسیار وسیع است.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x