کد خبر: 6607

تاریخ بروزرسانی : 1396/06/20

آینده شغلی، بازار کار و فرصت های استخدامی دکتری مهندس کشاورزی

منابع آزمون دکتری

فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی گرایش های مختلف می توانند در سازمان ها و شرکت های حوزه کشاورزی و منابع  طبیعی همچون شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور، شهرداری ها، وزارت جهاد کشاورزی و سایر سازمان ها و شرکت های مرتبط مشغول به کار شوید.
همچنین مراکز آموزشی (هنرستان های کشاورزی، دانشکده های کشاورزی، آموزشکده های کشاورزی، مراکز آموزش کشاورزی و…) مراکز پژوهشی و بخشهای وابسته به آنها در مراکز استانها، سایر ادارات دولتی و نیمه دولتی (سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کل کشور و ادارات منابع طبیعی استان ها، سازمان بوستان ها و فضای سبز استان ها و شهرستان ها، سازمان حفاظت محیط زیست و اداره های کل آن در استان ها و…)، بخش های غیردولتی شامل آزمایشگاه ها و شرکت های خصوصی کشاورزی از مهمترین حوزه های استخدام و یافتن شغل برای مهندسان کشاورزی می باشند.
به طور کلی بخش کشاورزی در کشور ما توسعه و پیشرفت علمی چشمگیری نداشته است و با مشکلات متعددی روبرو می باشد. متناسب با این امر از یک نگاه فرصت های شغلی آن نیز محدود می باشد و فارغ التحصیلان این حوزه مشکلات زیادی دارند که برخی از آنها عبارتند از :

  • بسیار محدود بودن فرصت های اشتغال در برخی گرایش ها به خصوص در بخش دولتی
  • و دولتی بودن اکثر بخش های حوزه کشاورزی و عدم فراهم سازی زمینه برای ورود گسترده بخش خصوصی

 بدیهی است در هر حال دانش‌آموختگان فرصت های شغلی حوزه کشاورزی باید در پی آفرینش فرصت های کاری نو برای خود و دیگران باشند و با توجه به بازار کار نامساعد این رشته، به جای چشم داشتن به آگهی استخدامی سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچک، با مطالعه و بررسی روش های جدید کشاورزی در دنیا به دنبال نوآوری و ایجاد مشاغل جدید و بهره برداری بهتر و علمی تر از زمین های کشاورزی باشند.
 امید است با تصمیم و همت مسئولان برای حرکت به سمت پیاده سازی کشاورزی توسعه یافته و پیشرفته در کشور و انجام فعالیت های کارآفرینانه توسط فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی، در سال های آتی فرصت های شغلی بیشتری در این بخش برای متخصصان آن فراهم گردد.

www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x