کد خبر: 5306

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/10

آینده شغلی رشته مدیریت بازرگانی

منابع آزمون دکتری

میانگین حقوق رشته مدیریت

آینده شغلی رشته مدیریت بازرگانی

فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوین استراتژیهای سازمانی، شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرایندهای فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان زمینه لازم جهت استخدام در واحدهای بازرگانی سازمانها را داشته و نسبت به سایر گرایش های مدیریت با توجه به نبود رشته ای جایگزین از بازار کار مناسبی برخوردارند. ضمن اینکه دانشجویان این رشته با توجه به شناخت کافی از کسب و کار و نحوه ایجاد تجارت موفق شانس زیادی برای موفقیت در حیطه کار آفرینی و تشکیل کسب و کارجدید دارند.

پردرآمدترین رشته های علوم انسانی

نقش و توانایی یا کارایی:
الف- فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با اطلاعات وسیعی که در زمینه های مختلف بازرگانی و بازاریابی، روابط انسانی، امور مالی و اقتصادی پیدا می کنند، به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. 
ب – انتظار می رود که این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار گردند. 
ج- علاوه بر این فارغ التحصیلان این دوره می توانند رد کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروزه در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است مشغول کار شوند.

بازار کار:
فارغ التحصیلان این رشته با آگاهی و شناختی که از ساخت سازمان،تئوریهای مدیریت و سازماندهی و تکنیک های مختلف تصمیم گیری دارند،قدرت حل مشکلات را پیدا می کنند و همچنین علاوه بر دانش نظری با کاربردهای این رشته نیز آشنا می شوند.آنها می توانند در موسسات بازرگانی،امور دفتری مانند:تدارکات،اداره ی امور،کارگزینی،امور مالی و بازاریابی مشغول به کار شوند.

فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی ، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند . انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند . علاوه بر این ، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است ، مشغول بکار شوند.

پردرآمدترین رشته های علوم انسانی چه خواهد بود ؟

شما میتوانید دروس امتحانی کنکور دکتری مدیریت بازرگانی و راهبردی، آینده شغلی و بازار کار این رشته و منابع پیشنهادی مدیریت بازرگانی و راهبردی در آزمون دکتری را از لینک های زیر مشاهده کنید:

⭐⭐⭐ رشته مدیریت بازرگانی و راهبردی

⭐⭐⭐ رشته مدیریت دولتی

⭐⭐⭐ رشته مدیریت صنعتی

⭐⭐⭐ رشته مدیریت رسانه و اطلاعات

⭐⭐⭐ رشته مدیریت پیشگیری از جرم،جرم یابی و ایمنی ترافیک

⭐⭐⭐ رشته مدیریت فناوری اطلاعات

⭐⭐⭐ رشته مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز

⭐⭐⭐ رشته مدیریت آموزشی

www.phdphd.org

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 2 رای ها
امتیاز بدهید
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حبیب فتوحی اردکانی
میهمان
حبیب فتوحی اردکانی
25 آذر ، 1402

دایره شمول و فراگیری این رشته تحصیلی برای تصدی پست های سازمانی در دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی شرایط مطلوبی برای تحصیل در این رشته فراهم نموده است

لولایی
میهمان
لولایی
10 آبان ، 1402

بازار کار رشته مدیریت بازرگانی بهتره یا حسابداری؟

سید محمد طباطبایی
میهمان
سید محمد طباطبایی
10 آبان ، 1402
پاسخ به  لولایی

اول اینکه شرایط بازار کار به رزومه و توانایی شما بستگی داره. ممکنه یه کارشناس ارشد مدیریت با رزومه ضعیف نتونه کار مناسبی پیدا کنه ولی یه رزومه قوی باعث بشه همون فرد هیچوقت مشکل کار نداشته باشه. اما بطور کلی فارغ التحصیلای رشته مدیریت پوزیشن‌های شغلی متنوع‌تری دارن و جای بیشتری برای انتخاب وجود داره. مثلا یه کارشناس ارشد بازرگانی اگه بخواد تو حوزه بازاریابی دیجیتال کار کنه از مدیر بازاریابی دیجیتال گرفته تا کارشناس سئو و تولد محتوا و… میتونه فعالیت کنه. پوزیشن‌های زیادی هستن که یه فارغ التحصیل رشته مدیریت میتونه خودش رو توش جا بده درحالی که رشته حسابداری اینطور نیست.

معصومه
میهمان
معصومه
10 آبان ، 1402

به نظرم تو این شرایط اقتصادی بازار کار باید اولین و مهم‌ترین معیار انتخاب رشته باشه. بخصوص برای ما که دیگه کارشناسی نیستیم

ناشناس
میهمان
ناشناس
10 آبان ، 1402

مدیریت بازرگانی همونقدری که بازار کار خوبی داره قبولی سختی هم داره ظرفیت این رشته خیلی خیلی کمه

نادیا
میهمان
نادیا
10 آبان ، 1402

من مدیریت بازرگانی خوندم و از همون موقع که قبول شدم، کم کم کارآموزی و یاد گرفتن مهارت رو شروع کردم. الان بعد از 2 سال از تموم شدن درسم هیچ مشکلی از نظر شرایط کاری ندارم و تو یه شرکت نسبتا بزرگ دارم کار میکنم. هرچی که قبول میشین همزمان شروع کنین به یاد گرفتن مهارت‌های اون حوزه

ناشناس
میهمان
ناشناس
10 آبان ، 1402

سلام اگر بخواهم در مقطع دکتری رشته بازرگانی گرایش مدیریت بازار شرکت کنم چه دروسی در آزمون میاد با تشکر

8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x