کد خبر: 5299

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/10

آینده شغلی و بازار کار رشته حسابداری در ایران

منابع آزمون دکتری

بازار کار رشته حسابداری

آینده شغلی و بازار کار رشته حسابداری در ایران

از حسابداری می توان به عنوان یکی از بهترین رشته های علوم انسانی نام برد. حسابداری از دسته شغل‌های رشته انسانی است که کم‌ترین نرخ بیکاری را دارد. از شرکت‌های خصوصی کوچک گرفته تا ادارات دولتی و مؤسسات آموزشی، همه به یک حسابدار نیاز خواهند داشت. افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند باید با مباحث مالی به‌خوبی آشنا باشند و از اصطلاحات تخصصی آن اطلاع کامل داشته باشند.

حسابداری هم مانند سایر رشته‌ها، به موضوعات تخصصی تقسیم می‌شود که مهارت‌های لازم برای انجام کارهای ویژه را آموزش می‌دهد. به‌عنوان‌مثال برای همکاری با کارخانه‌های صنعتی در مقام یک حسابدار، باید با حسابداری صنعتی آشنا باشید. وظیفه یک حسابدار این است که سوابق مالی، مالیات، دستمزدها و تمام پرداخت‌های یک شرکت را جمع‌آوری، محاسبه و تنظیم کند. اگر به مباحث مالی علاقه‌مند هستید، با بالا بردن دانش خود به‌عنوان یک حسابدار، قطعاً درآمد خوبی خواهید داشت.

از دیپلم تا دکترا چند سال است

با بررسی بازار کار رشته حسابداری به نظر می‌رسد فارغ‌التحصیلان دوره‌های تحصیلات تکمیلی این رشته، آمادگی و پختگی بیشتری برای حضور در بازار کار دارند. 

فرصت‌های شغلی یک حسابدار بسیار گسترده است و از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح را در بر می‌گیرد. با وجود این که در دانشگاه های مختلف کشور اعم از دولتی ، غیرانتفاعی و آزاد، دانشجویان بسیاری در رشته حسابداری تحصیل می‌کنند، اما تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار این رشته از سایر رشته‌ها کمتر است. چون از یک موسسه کوچک گرفته تا بزرگترین کارخانه‌های کشور حداقل برای تهیه اظهارنامه مالیاتی به حسابدار نیازمند هستند.
همچنین دانش حسابداری در بخش مالیات کاربرد وسیعی دارد. چون محاسبه سود به یاری حسابداری امکان‌پذیر است و تعیین مقدار سود نیز مبنای محاسبه مالیات شرکتها اعم از دولتی و خصوصی می‌باشد.

میانگین درآمد رشته حسابداری برحسب سطح تحصیلات

پردرآمدترین رشته های علوم انسانی چه خواهد بود ؟

وضعیت نیاز کشور به رشته حسابداری در حال حاضر

آموزش حسابداران و شرکت مؤثر آنها در فراهم‌آوری اطلاعات مالی دقیق و قابل اعتماد و تجزیه و تحلیل این اطلاعات برای توسعه پایدار در کشور در حال توسعه‌ای مانند ایران اهمیت فراوانی دارد. چرا که وجود اطلاعات دقیق، اعتماد برانگیز، بموقع و مربوط به فعالیت‌های اقتصادی، نه تنها لازم بلکه حیاتی است. علاوه بر این اطلاعات مالی حاصل از فعالیت‌های اقتصادی که بوسیله نظام‌های حسابداری گزارش می‌شود، می‌تواند از انحراف مسیر پیش‌بینی شده ، اتلاف منابع اقتصادی و اخلال در برنامه‌های توسعه اقتصادی جلوگیری کند.(کدام رشته های علوم انسانی برای خانم ها بهتر است؟)
فارغ‌التحصیلان توانمند این رشته مشکلی در زمینه کار ندارند ؛ چون هر فرد سرمایه‌گذار و هر مؤسسه اعتباری برای سرمایه‌گذاری یا اعتبار دادن به حسابدار نیاز دارد.

میانگین درآمد رشته حسابداری در کشورهای مختلف

www.phdphd.org

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
چمستانی
میهمان
چمستانی
10 آبان ، 1402

حسابداری بخش کوچکی از مدیریت مالی سازمان و همینطور یکی از ابزارهای مدیریت مالی می باشد. به عبارتی می توان گفت مدیر مالی با استفاده از ابزار حسابداری به نظارت بر جریان های درآمد و هزینه می پردازد.

امیررضا
میهمان
امیررضا
7 شهریور ، 1400

ببخشید ریاضی باید فقط در احتمال و ضرب و تقسیم قوی باشیم یا جذر …..هم هست

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
3 آبان ، 1398

ایا ریاضی باید قوی باشه یانه

علی
میهمان
علی
5 مهر ، 1398

سلام دوست عزیز من به رشته حسابداری علاقه زیادی دارم تنه سوالی که ذهن منو در گیر کرده اینه که میزان حقوق این رشته چقدر است؟؟

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x