کد خبر: 18885

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/19

آیندۀ شغلی و بازار کار عمران سازه

منابع آزمون دکتری

آیندۀ شغلی و بازار کار عمران سازه

آیندۀ شغلی و بازار کار عمران سازه

یکی از مهمترین گرایش‌های مهندسی عمران که اکثر زمینه‌های کاری عمرانی را پوشش می‌دهد، گرایش سازه است. به‌طور کلی مهندسی سازه در ارتباط با طراحی وآنالیز سازه‌های مختلف و نیروهای فعال در سازه‌هاست. هدف این دوره، آموزش افرادی است که دارای توانایی‌های لازم جهت طراحی و نظارت بر اجرای پروژه‌های تخصصی در زمینه مهندسی سازه گردند.

آیندۀ شغلی و بازار کار عمران سازه

برای فارغ‌التحصیلان  مهندسی سازه امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری آزاد و سراسری در اکثر دانشگاه های کشور وجود دارد.

(برای دیدن سرفصل های آزمون دکتری عمران سازه کلیک کنید )

گرفتن بورس برای ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر خارج از کشور نیز به راحتی در این رشته امکان‌پذیر می‌باشد. فارغ التحصیلان این گرایش پس از پایان دوره دکتری تخصصی می‌توانند در دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی بعنوان هیئت علمی مشغول به کار و تدریس شوند. از جنبه آینده شغلی می‌توان گفت که تقریباً تمام شرکت‌های مشاور در زمینه مهندسی عمران نیازمند به کارشناس ارشد سازه هستند . فارغ التحصیلان گرایش سازه می‌توانند در شرکت‌های مشاور و یا دفاتر فنی شرکتهای پیمانکاری جذب شوند.

مراکز مختلفی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در فعالیت های عمرانی نقش دارند که هر یک به تناسب نوع فعالیت خود، اقدام به جذب فارغ‌ التحصیلان این رشته می‌کنند.
وزارت‌ خانه‌ های مسکن و شهرسازی، راه و ترابری، جهاد سازندگی و نیرو به صورت گسترده‌ تر و سایر وزارت‌خانه‌ ها، اداره‌ ها، سازمان ها و مراکز دولتی و خصوصی نظیر: وزارت‌ خانه‌ های آموزش و پرورش، کشاورزی، فرهنگ و آموزش عالی، بانک ها و… به صورت مستقیم برای کارهای عمرانی خود مثل طرح و محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا، نیاز به استخدام مهندسان عمران دارند. علاوه بر آن، شرکت های مختلف مهندسان مشاور که در کشور به صورت گسترده وظیفه طراحی، محاسبه و نظارت بر اجرای پروژه‌ های ساختمانی را بر عهده دارند و همچنین شرکت های ساختمانی و راه‌ سازی دولتی و خصوصی که در اجرای این طرح ها فعالیت دارند، تعداد کثیری از فارغ‌ التحصیلان رشته عمران را استخدام می‌ کنند.

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
میهمان
محمد
14 مهر ، 1398

سلام، والا ما هرچی راجب عمران از کسایی که خوندن این رشترو میپرسیم میگن نیاید توش، بدرد نخوره، هیچجا کار نیست، باید خودت پارتیو و پول داشته باشی تا موفق بشی … جریان چطوریاس؟
بلاخره اگه پر کاربرده و بدرد بخوره چرا انقد نفی میشه از سمت کسایی که خوندن!
ممنون میشم راهنمایی کنید

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x