کد خبر: 11706

تاریخ بروزرسانی : 1402/05/25

ارائه تسهیلات جدید به اعضای هیات علمی وزارت علوم

منابع آزمون دکتری

ارائه تسهیلات جدید به اعضای هیات علمی وزارت علوم

ارائه تسهیلات جدید به اعضای هیات علمی وزارت علوم

ستاد امور رفاهی اعضای هیات علمی وزارت علوم، برای ارائه تسهیلات جدید به اعضای هیات علمی وزارت علوم اخیرا، تفاهم نامه ای را با یکی از بانک ها امضاء کرد که مفاد این تفاهم نامه به قرار زیر است: حساب‌های سپرده پشتیبان برای حساب‌های جاری غیردولتی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و حساب‌های حقوقی اساتید و کارکنان ایجاد شده و سود روزشمار به این حساب‌ها با نرخ مورد توافق پرداخت می شود.

همچنین، تسهیلات معادل ۱.۵ برابر مبلغ حساب‌های قرض‌الحسنه جاری (سالانه) دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با نرخ چهار درصد (مشروط بر اینکه مبلغ مذکور تا پایان مدت تسهیلات اعطایی نزد بانک حفظ شود) ارائه می شود. تسهیلات جعاله برای رفع نیازهای اساسی خانوار حداکثر تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال به اعضای هیأت علمی و ۵۰۰ میلیون ریال به کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از محل رسوب حساب‌های جاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و کلیه حقوق‌بگیران آنها نزد بانک با نرخ ۱۲ درصد با بازپرداخت ۶۰ ماهه ارائه می شود. براساس این تفاهم نامه، کارت‌ اعتباری برای اعضای هیأت علمی تا سقف اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (۱۸ درصد) با معرفی و تضمین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و اعتبارسنجی افراد معرفی شده توسط بانک صادر می شود. همچنین به پروژه‌های خیرساز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های مستقر در مراکز علم و فناوری و مراکز رشد تسهیلات ارائه می شود.

بنا بر این گزارش، علاوه بر اعطای تسهیلات بندهای ۲ و ۳ که از محل اعتبارات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است، بانک تسهیلات متعارف دیگری را نیز در قالب اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، وام ۱۰۰ میلیونی مسکن اعضای هیأت علمی، خرید خودرو، کالا، تعمیر مسکن و رفع نیازهای اساسی خانوار را با رعایت سقف‌های مربوطه در چهارچوب مقررات و دستورالعمل‌های جاری بانک اعطا خواهد کرد. براساس این تفاهم نامه، اعطای تسهیلات به اساتید و کارکنان معرفی شده در جهت ضوابط و مقررات و با دریافت گواهی کسر از حقوق و ضمانت دو تن از همکاران شاغل متقاضی امکان‌پذیر خواهد بود. دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری بازپرداخت بدهی تسهیلات اعطایی به اساتید و کارکنان، اعم از سود و خسارت تمام هزینه‌های مرتبط با آن را با اعلام بانک از محل مطالبات حقوق و مزایای کارکنان تعهد می کند.

شرایط جذب هیأت علمی وزارت علوم

شرایط عمومی

برای شرایط عمومی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شرایطی همچون تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و عدم کسب یا تغییر تابعیت مضاعف در طول خدمت، داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نظر، عدم اعتیاد و اشتهار به خرید و فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و امثال آن، نداشتن سابقه کیفری موثر، تعهد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد به ولایت فقیه، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان، عدم محرومیت از خدمات دولتی به صورت دائم بر اساس رای قطعی صادر شده از سوی مراجع مربوطه، اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عدم سابقه عضویت یا وابستگی به گروه های سیاسی مخالف با نظام اسلامی ایران، داشتن حداکثر سن ۳۰ سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای گروه پزشکی و سطح سه حوزوی، داشتن حداکثر سن ۴۵ سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری تخصصی و سطح چهار حوزوی و عدم اشتهار به فسق و فجور و اعمال و رفتار خلاف اخلاق و شئون شغلی آمده است.(تفاوت دکتری وزارت علوم و وزارت بهداشت)

شرایط اختصاصی

برای شرایط اختصاصی هم آشنایی کافی با یک زبان خارجی برای داوطلبان خدمت در مرتبه مربی و تسلط کافی به یک زبان خارجی (بررسی انواع مدارک زبان) برای متقاضیان خدمت در مرتبه استادیار، دارا بودن مدرک تحصیلی دکتری تخصصی یا سطح چهار حوزوی با رساله حقیقی برای تمامی رشته های دانشگاهی غیر از گروه پزشکی یا داشتن گواهینامه تخصصی در گروه پزشکی برای داوطلبان خدمت در مرتبه استادیار و داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا سطح سه حوزوی در رشته تخصصی مربوطه برای تمامی رشته های دانشگاهی غیر از گروه پزشکی و دارا بودن درجه دکتری حرفه ای در گروه پزشکی برای متقاضیان خدمت در مرتبه مربی درنظر گرفته شده است.

مطلب پیشنهادی :  فراهم شدن ۳۹ فرصت مطالعاتی و پسا دکتری در دانشگاه شهید بهشتی

جزئیات نحوه همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

حداقل مدرک تحصیلی برای جذب در هیات علمی دانشگاه‌های کشور کارشناسی ارشد است، افرادی که مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا دارند، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند، البته جذب با مدرک کارشناسی ارشد محدود و فقط برای رشته‌های خاص است.

دارندگان مدرک دکتری باید زیر ۴۵ سال سن برای ثبت‌نام در سامانه جذب هیات علمی داشته باشند ضمن اینکه باید بین رشته تحصیلی متقاضیان جذب در هیات علمی و رشته‌های مورد نیاز دانشگاه‌ها همخوانی وجود داشته باشد. انتخاب اعضای هیات علمی از بین متقاضیان جذب با توجه به اطلاعاتی است که در سامانه جذب بارگذاری می‌شود و این انتخاب با توجه به سوابق تحصیلی، آموزشی و پژوهشی افراد است. یعنی هرچه سوابق بهتر و بیشتر باشد، شانس پذیرش هم به همان نسبت افزایش می‌یابد.

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

سامانه مشاوره تخصصی ازمون دکتری www.phdphd.org

فوق دکترا در ایران

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x