کد خبر: 15179

تاریخ بروزرسانی : 1396/08/16

استعداد تحصیلی به کنکور وزارت بهداشت سال ۹۷ افزوده شد

منابع آزمون دکتری

به گزارش معاون پژوهشی phdphd، درس استعداد تحصیلی از کنکور سال ۱۳۹۰ برای رشته های تحت پوشش وزارت علوم به عنوان یک درس عمومی قرار گرفته است و بعد از تغییراتی که در طی این سالها در سوالات آن انجام شد در حال حاضر به صورت ۳۰ سوالی برگزار می گردد، بنابر اعلام سنجش پزشکی رشته های وزارت بهداشت هم از کنکور سال ۱۳۹۷ باید درس استعداد تحصیلی را بافرمت ۳۰ سوال به عنوان یک درس عمومی در کنکور ورودی دوره های دکتری تخصصی و پژوهشی آزمون بدهند.

درس استعداد تحصیلی فقط برای رشته های دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت خواهد بود و در رشته های پزشکی درس استعداد تحصیلی فعلاً وجود ندارد.
استعداد تحصیلی یا GMAT آزمونی جهت سنجش “توانایی تجزیه و تحلیل، توانایی تصویرسازی ذهنی، سرعت عمل و تمرکز، قدرت و سرعت انتقال مفاهیم و هوش” داوطلب است.
استعداد تحصیلی یکی از دروس بخش عمومی آزمون کتبی دکتری نیمه‌متمرکز است که به سنجش توانایی ذهنی و درک داوطلبین، قدرت تحلیل و استعداد آنها می‌پردازدو برای سال ۹۷ به کنکور دکتری تخصصی و پژوهشی بهداشت هم اضافه خواهد شد.

این بخش از آزمون دکتری، در بسیاری از گروهها، از چهار بخش اصلی تشکیل شده است:
بخش ۱ که مربوط به درک مطلب است، دو متن آورده شده و سپس سؤالاتی از هر یک از آنها مطرح شده است که باید با استنتاج و استنباط کردن متن‌ها‌ به آنها پاسخ داد.

بخش ۲ که سؤالات منطقی مطرح شده، یک متن نسبتاً کوتاه در هر سؤال وجود دارد که با توجه به آن یک پرسش طرح شده است. برای پاسخگویی به این نوع سؤالات باید با توجه به واقعیت‌های موجود در متنِ سؤالات و تجزیه و تحلیل آنها، پاسخ صحیح را پیدا کرد.
بخش ۳توانایی تحلیلی داوطلبین مورد سنجش قرار می‌گیرد. در این بخش برای چند متغیر که در صورت سؤال تعریف شده‌اند، قوانینی وضع شده و داوطلبین باید با توجه به شرایط ذکر شده، حالت‌های مختلف قرارگیری متغیرها را پیدا کنند.
بخش ۴ سؤالات این مبحث از کنکور دکتری مربوط به سؤالات کمی، شامل مقایسه‌های کمی، استعداد عددی و ریاضیاتی و حل مسأله و … است. برای این قبیل سؤالات، در ابتدای هر سؤال دستورالعمل ویژه‌ای ذکر شده که با به کارگیری هوش و دانش ریاضی خود توانایی پاسخ دادن به آنها را خواهید داشت.

مطلب پیشنهادی :  آغاز ثبت نام دکتری بدون آزمون سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی

مواد آزمون دكتري تخصصي و دكتري پژوهشي سال ۱۳۹۷ از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x