کد خبر: 7351

تاریخ بروزرسانی : 1402/11/19

اصول اجرایی شدن برنامه ریزی برای دکتری

منابع آزمون دکتری

اصول اجرایی شدن برنامه ریزی برای دکتری

اصول اجرایی شدن برنامه ریزی برای دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، اصول اجرایی شدن برنامه ریزی برای دکتری از مهمترین فاکتور موفقیت در آزمون دکتری است.

برنامه ریزی با متدهای نوین روانشناسی انگیزشی

 1-ایجاد عادت: اصلی ترین علت اجرایی شدن برنامه ، عادت کردن به برنامه است. برای این کار توصیه می شود یک هفته ساعت های مطالعه خود را ثبت کنید، سپس با استفاده از آن برای هفته بعد خود یک برنامه بنویسید و تا سه هفته ادامه دهید. برای تغییر این عادت بایستی ابتدا  برنامه را با روحیه ی خودتان تطبیق دهید و پس از آن که ذهن شما به اجرای برنامه پایبند شد می توانید برنامه را به مرور متناسب با زمان تنظیم و اجرا کنید.

 2-واقعی فکر کنید: یکی از دلایل اجرایی نشدن برنامه ایده آل گرایی است. در برنامه ریزی برای دکتری واقعی فکر کنید یعنی خود را در شرایط روزی قرار دهید که می خواهید برای آن روز برنامه بنویسید. مثلا” چند ساعت در روز می توانید وقت برای مطالعه بزارید؟”

 3-افزایش تدریجی ساعت مطالعه ی هفتگی: اگر بخواهید میخ را با یک ضربه محکم به دیوار بکوبید به طور قطع موفق نخواهید شد، اما اگر با ضربه های آرام و متعدد این کار را انجام دهید ، امکان پذیر است. افزایش ناگهانی ساعت مطالعه از عوامل اصلی اجرا نشدن برنامه است که آن گاه خواهید گفت: من نمی توانم از روی برنامه درس بخوانم.اگر به دنبال افزایش ساعت مطالعه ی خود هستید روزانه 20 دقیقه به ساعت خود اضافه کنید پس از یک ماه ساعت مطالعه شما حدود 10 ساعت افزایش خواهد یافت پس مطالعه ی خود را به تدریج افزایش دهید تا پس از رسیدن به حد مطلوب ، بتواند تداوم و استمرار یابد. با ورود به دوره برنامه ریزی آزمون دکتری  این مهم را محقق کنید.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه رازی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ استعداد‌های درخشان

 4-اجرای برنامه را متوقف نکنید: اگر ساعتی و یا حتی یک روز کامل هم از برنامه تان اجرا نشد، باز هم برنامه را متوقف نکنید. به تعبیری اجرای 100درصد یک برنامه غیر ممکن است بنابراین اگر موفق به اجرای یک یا چند بخش نشدید برنامه ریزی را ادامه دهید ولی سعی کنید ساعت های عقب مانده را در ساعت های آزاد جبران نمایید.

5-برای برنامه ریزی خود ارزش قائل شوید: پایبندی و داشتن اراده ی قوی در اجرای برنامه عامل بسیار مهمی در اجرایی شدن برنامه است. حتی یک لحظه هم فکر نکنید که می توان چند دقیقه اجرای برنامه را به تعویق انداخت. یادتان باشد برای تهیه ی برنامه یک بار به اندازه ای کافی فکر کرده اید ، پس به سرعت و بدون افکار وسوسه انگیز شروع به اجرای برنامه کنید.

 ثبت نام در واتساپ  09306406058 

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x