کد خبر: 2066

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/13

اعتبار سنجی مجلات ISI

منابع آزمون دکتری

 

 

اعتبار سنجی مجلات ISI

برای اعتبار سنجی مجلات آی-اس-آی روش های متفاوتی وجود دارد.

اما اولین نکته ای که باید به آن توجه شود دانشگاه و محل ارایه مجله می باشد.  به عبارت دیگر ممکن است مجله ای برای ارایه به سازمانی معتبر باشد ولی برای سازمان دیگر معتبر نباشد.

برای مثال در راستای اعتبار سنجی مجلات ISI مجلات علمی-پژوهشی داخلی برای وزارت علوم ایران اعتبار دارند در حالی که برای ارائه به دانشگاه های خارج از کشور از ارزش ساقط می باشند.  اما آنچه که واضح است این است که چنانچه مجله ای توسط موسسه ISI ایندکس شود نشان از اعتبار جهانی آن دارد.  لذا برای اطمینان از اعتبار یک مجله معتبرترین سنجش چک کردن آن در مجموعه مجلات موسسه ISI می باشد(آشنایی با مجلات ISI در مصاحبه دکتری).

لذا چنانچه مجله ای در ISI ایندکس شده باشد نشان از اعتبار آن دارد.  برای بررسی ایندکس ISI یک مجله بهترین منبع سایت Tomson می باشد. با جستجوی ISSN مجله در این سایت می توان حضور یا عدم حضور آن در ایندکس ISI را بررسی کرد. باید توجه داشت چنانچه نام مجله را در این سایت جستجو می کنیم چنانچه مجله ای با این نام در سایت یافت شد شماره ISSN نیز بررسی شود تا شباهت اسمی بوجود نیاید. همچنین می توان از لیست مجلات معتبر وزارت علوم استفاده کرد که البته این لیست به نحوی از سایت Tomson دریافت شده است.

چگونه در مصاحبه آزمون دکتری یک مقاله ISI ارزیابی میشود؟

بهترین معیارهای ISI برای نمایه کردن مجلات

یکی از روش های ارزیابی تولید علم در کشورهای مختلف نگارش مقاله می باشد. البته مقالاتی که در مجلات معتبری مانند مجلات ای اس ای چاپ می شوند . موسسات مختلفی در دنیا وجود دارند که کار تعیین استانداردهای مختلف مجلات را مشخص میکنند یکی از این موسسات ای اس ای است که مخفف Institute for Scientific Information می باشد .

 

(برای اطلاعات بیشتر در این بخش پایگاه ISI Web of Knowledge را کلیک کنید)

چگونگی نگارش پروپوزال

لیست موضوعات مقاله، پایان نامه و رساله دکتری

موضوعات پایان نامه علوم انسانی

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی

موضوعات پایان‌نامه هنر

موضوعات پایان نامه زبان

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x