کد خبر: 12307

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

اعلام زمان برگزاری کنکور سال 1397

منابع آزمون دکتری

به گفته رییس سازمان سنجش در مورد زمان برگزاری آزمون سراسری سال 97 امسال به دلیل یکی بودن کنکور و ماه رمضان آزمون در اواسط تیرماه برگزار شد اما در سال اینده کنکور اوایل تیر برگزار می گردد.

دکتر خدایی در زمینه تاثیر نتایج امتحانات نهایی در سابقه تحصیلی متقاضیان کنکور گفت : تاثیر سوابق تحصیلی نمرات امتحانات نهایی ملاک ارزیابی ما است. و چون مقطع پیش دانشگاهی یک سال اینده نیز پابرجاست سال اتی نیز نمرات این گروه از دانش آموزان تاثیر خواهد داشت . اما قطعی بودن یا مثبت بودن تاثیر سابقه تحصیلی در کنکور سراسری ، شهریور اعلام می گردد .
همچنین در زمینه کدرشته های دانشگاه آزاد اعلام کرد : از سال 93 ازاد و سراسری به صورت مشترک برگزار می شود و انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت جدا توسط این دانشگاه صورت می پذیرد. دانشگاه ازاد به صورت غیر رسمی به سازمان سنجش اعلام کرده است که انتخاب رشته قبول شدگان دانشگاه آزاد در کنکور سراسری هفته آخر مردادماه آغاز می گردد.

مطلب پیشنهادی :  فراهم شدن ۳۹ فرصت مطالعاتی و پسا دکتری در دانشگاه شهید بهشتی

ملاک عمل سازمان سنجش درمورد رشته های دانشگاه آزاد ، رشته های مندرج در سایت وزارت علوم می باشد. و اکنون 85 درصد ظرفیت پذیرش در آموزش عالی بدون آزمون است .

در کنکور سال 96 در رشته های با آزمون و بدون آزمون 744 هزار و 418 نفر شرکت کردند. که از این تعداد  187  هزار و 731 نفر در رشته های با آزمون و 556 هزار و 687 نفر برای بدون ازمون در نظر گرفته شده است.

کارنامه نهایی انتخاب رشته کنندگان آزمون سراسری ، در دهه سوم شهریور ماه 96 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد .

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mrl
میهمان
mrl
7 اسفند ، 1397

کنکور فنی حرفه ای ها کی برگذار میشه؟

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x