کد خبر: 12534

تاریخ بروزرسانی : 1399/04/25

اعلام نتایج آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گروه پزشکی

منابع آزمون دکتری

 

دکتر محمدحسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد: با توجه به این که مراحل مصاحبه برای برخی از رشته های دکتری تخصصی به تازگی به اتمام رسیده و همچنین مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد در هفته پیش انجام شد، نتایج نهایی پذیرش در آزمون های  ارشد و دکتری تخصصی گروه پزشکی در نیمه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد.

پورکاظمی گفت: آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ (دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی)4 خرداد ۹۶ برگزار شد.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون ثبت نام کردند که از میان حدود ۱۰ هزار متقاضی آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی تعداد ۴ هزار و ۴۰۰ نفر یعنی به میزان دوبرابر برای مصاحبه معرفی شده اند.

پورکاظمی ظرفیت پذیرش در دوره دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ (دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی) را حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر عنوان کرد.

مطلب پیشنهادی :  حقوق دانشجویان فرهنگیان چقدر است؟

وی درباره اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال ۹۶ گفت: آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ تیرماه برگزار شد و از نزدیک ۸۰ هزار داوطلب ثبت نام کننده حدود ۵۷ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

از میان شرکت کنندگان در آزمون، ۲۸ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد بیش از ۲۵ هزار نفر، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

پورکاظمی، ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۶ را حدود ۷ هزار نفر عنوان کرد.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x