کد خبر: 11241

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/25

اولویت جذب هیات علمی در دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی

منابع آزمون دکتری

اولویت جذب هیات علمی

اولویت جذب هیات علمی در دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی

طبق اعلام رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم جذب اعضای هیئت علمی برای دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی بدون تغییر است. پس از اعلام نیاز دانشگاه‌، اداره کل بورس سازمان امور دانشجویان افراد نیاز رو بررسی و بعد از طی مراحلی،جذب خواهیم کرد.

لیست اعلام نیاز جذب اعضای هیات علمی

نسبت دانشجو به استاد این نسبت الان 24 به 1 است. باید برای رسیدن به ایده‌آل آن که 13به 1 در سطح بین المللی است تلاش کنیم.

رشد ۱۷ برابری اعضای هیات علمی خانم ها

 

فرآیند رسیدگی دانشگاه ها 

فرایند رسیدگی دانشگاه ها به درخواست مقاضیان جذب نیز قرار بود از ۷ مهر آغاز و تا ۷ دی ادامه داشته باشد. با توجه به تمدید ثبت نام فرایند رسیدگی دانشگاه ها نیز بعد از ۱۰ مهر ماه آغاز می شود. براساس جدول زمانی منتشر شده، فرایند تایید نهایی مرکز جذب از ۸ دی آغاز و تا ۲۳ بهمن ادامه خواهد داشت.

انتشار جدول زمانی فراخوان جذب هیات علمی 

فرایندهای اولویت جذب هیات علمی از طریق سامانه جامع جذب اعضای هیات علمی صورت می گیرد.

شروع ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

موارد غیرقانون دانشگاه ها در جذب هیات علمی

محمدرضا رضوان طلب درباره پذیرش عضو هیات علمی خارج از روند جذب وزارت علوم گفت: به هیچ عنوان خارج از روند جذب، فردی به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه ها پذیرش نمی شود. دانشگاه ها برخی مواقع قراردادهای داخلی منعقد می کنند. برروی این قراردادها اسامی ساختگی مانند قرارداد مشروط، پیمانی مشروط، همکار علمی و همیار علمی قرار می دهند که این اسامی اصلا سندیتی ندارد. اعضای هیات علمی بعد از طی فراخوان جذب، اول به صورت پیمانی، پذیرش شده سپس به صورت رسمی آزمایشی تغییر وضعیت داده میشوند.

شهریه دوره دکتری دانشگاه های غیرانتفاعی

شرایط جذب هیأت علمی وزارت علوم

شرایط عمومی

برای شرایط عمومی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شرایطی همچون تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و عدم کسب یا تغییر تابعیت مضاعف در طول خدمت، داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نظر، عدم اعتیاد و اشتهار به خرید و فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و امثال آن، نداشتن سابقه کیفری موثر، تعهد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد به ولایت فقیه، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان، عدم محرومیت از خدمات دولتی به صورت دائم بر اساس رای قطعی صادر شده از سوی مراجع مربوطه، اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عدم سابقه عضویت یا وابستگی به گروه های سیاسی مخالف با نظام اسلامی ایران، داشتن حداکثر سن ۳۰ سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای گروه پزشکی و سطح سه حوزوی، داشتن حداکثر سن ۴۵ سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری تخصصی و سطح چهار حوزوی و عدم اشتهار به فسق و فجور و اعمال و رفتار خلاف اخلاق و شئون شغلی آمده است.(تفاوت دکتری وزارت علوم و وزارت بهداشت)

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

شرایط اختصاصی

برای شرایط اختصاصی هم آشنایی کافی با یک زبان خارجی برای داوطلبان خدمت در مرتبه مربی و تسلط کافی به یک زبان خارجی (بررسی انواع مدارک زبان) برای متقاضیان خدمت در مرتبه استادیار، دارا بودن مدرک تحصیلی دکتری تخصصی یا سطح چهار حوزوی با رساله حقیقی برای تمامی رشته های دانشگاهی غیر از گروه پزشکی یا داشتن گواهینامه تخصصی در گروه پزشکی برای داوطلبان خدمت در مرتبه استادیار و داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا سطح سه حوزوی در رشته تخصصی مربوطه برای تمامی رشته های دانشگاهی غیر از گروه پزشکی و دارا بودن درجه دکتری حرفه ای در گروه پزشکی برای متقاضیان خدمت در مرتبه مربی درنظر گرفته شده است.

جزئیات نحوه همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

حداقل مدرک تحصیلی برای جذب در هیات علمی دانشگاه‌های کشور کارشناسی ارشد است، افرادی که مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا دارند، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند، البته جذب با مدرک کارشناسی ارشد محدود و فقط برای رشته‌های خاص است.

دارندگان مدرک دکتری باید زیر ۴۵ سال سن برای ثبت‌نام در سامانه جذب هیات علمی داشته باشند ضمن اینکه باید بین رشته تحصیلی متقاضیان جذب در هیات علمی و رشته‌های مورد نیاز دانشگاه‌ها همخوانی وجود داشته باشد. انتخاب اعضای هیات علمی از بین متقاضیان جذب با توجه به اطلاعاتی است که در سامانه جذب بارگذاری می‌شود و این انتخاب با توجه به سوابق تحصیلی، آموزشی و پژوهشی افراد است. یعنی هرچه سوابق بهتر و بیشتر باشد، شانس پذیرش هم به همان نسبت افزایش می‌یابد.

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

سامانه مشاوره تخصصی ازمون دکتری www.phdphd.org

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
4 شهریور ، 1399

بنام خدا
عرض و سلام و احترام به عزیزانی که این خبر و کامنت ها رو میخونن.
فرامرزیان هستم مشاور نوآوری و ارزش در تجارت.
متاسفانه اینجا امکان توضیح کافی نیست و فرصت من هم اندک هست.
اگر به این بزرگواران دسترسی داشتم مشکل کارشون رو توضیح می دادم.
مختصر اینکه کار نظری یا آکادمیک فرایند و ساختاری متفاوت با کار تجاری داره و نباید تصور کرد که اگر سطح دانشگاهی بالاتر رفت لزوما سطح دانش تجاری هم بالا می بره.
از طرفی چشم دوختن به دولت یا مراکز علمی برای تولید اشتغال کاملا اشتباست. چون هم ظرفیت محدود هست هم ساختار جذب فعلا بر اساس ضوابط نیست.
اگر هم بود معقول نیست که تا همیشه درحال جذب باشن.
البته گفتنی در این باب زیاده و اگر میشد تشریح کرد دوستان تحصیلکرده ما با خیال راحت و ذهن بازتری میتونستن راهکار موفقیت اجتماعی و اقتصادی شون رو پیدا کنند.
با اینحال درصورتی که مدیریت سایت مایل باشن شماره بنده رو همراه پیام منتشر کنن تا بتونم خدمتی به عزیزان تقدیم کنم. شاید یک نفر بتونه با اصلاح تصوراتش مسیر دقیقتر و زندگی بهتری رو انتخاب کنه.
با آرزوی موفقیت برای همه
حسن فرامرزیان 09118738487

دکتری برق دانشگاه دولتی بیکار
میهمان
دکتری برق دانشگاه دولتی بیکار
28 آذر ، 1398

بنده فارغ التحصیل دکتری برق از یکی از دانشگاه های دولتی برتر هستم. چون در همه مقاطع رتبه اول و جز استعداد درخشان بودم، ورودم به ارشد و دکتری تخصصی بدون آزمون بود. بیش از 15 پابلکیشن دارم که 10 تاش مقاله ISI با ایمپکت فکتور بالای ۵ هست و سه کتاب از سه ناشر بین المللی و … . دو سال و نیم هست که بیکارم. هر چه تلاش کردم فقط استاد راهنما و دانشگاه سود بردن و منو تنها گذاشتن. توی این دو سال و نیم، سبزی فروش سر کوچه که حتی مغازه هم نداشت و روی یه میز سبزی میفروخت، ماشین خرید و مغازه ای اجاره کرد و از امثال من که عمرمونو هدر دادیم، خیلی جلو افتاد. هنوز ازدواج نکردم. آینده ای مبهم دارم. هرکسی بهم میرسه، میگه با این همه تلاش، شب نخوابی، تحمل استرس، رتبه اول بودن و … چه کردی؟ پول هم ندارم که از این خراب شده دور بشم، برم.

جلال
میهمان
جلال
4 مهر ، 1398

بله موافقم. ولی اگه هدفی دارید باید براش تلاش کرد. به نظرم کار دولتی رو منو شما که آکادمیک هستیم نمیتونیم قبول کنیم. و

خانم دکتر بیکار
میهمان
خانم دکتر بیکار
13 مهر ، 1397

من هر سه مقطع تا دکترا رو دانشگاه تهران بودم در رشته مهندسی و جزوه رتبه های برتر و نمونه. الان یک ساله با دکترا بیکارم با اینکه رزومه بسیار عالی دارم فقط حدود 20 مقاله بین المللی که بیش از 10 تاش آی اس آی هست. به هر دری زدم هیات علمی نشدم هنوز. ولی دختر خالم که بچه درسخونی نبود، با پارتی رفت سر کار دولتی و بعد از سی و پنج سالگی تازه از کاردانی نقاشی شروع کرد در دانشگاه علمی کاربردی ، بعد لیسانس و الانم فوق لیسانس در یک دانشگاه پولی در پیت. الان سال به سال با این مدرکای دوغکی حقوقش میره بالا و به من بیکار تیکه میندازه که آدم بره گدایی ولی گوشه خونه نشینه!!!

دکتر مهدی
میهمان
دکتر مهدی
13 مهر ، 1397

یک چیزی رو که کمتر بهش توجه کردید اینه که اصلا این واحدهای دانشگاه آزاد با چه توجیهی دوره دکتری راه اندازی کردند؟ با کدوم ظرفیت علمی و با کدوم استاد؟ جالبه در رشته ما – که از علوم انسانی هست- به عنوان مثال تا پنج شش سال پیش فقط دانشگاه تهران و شهید بهشتی دوره دکتری برگزار می کردند و مثلا دانشگاه های معتبری مثل علامه یا تربیت مدرس هم فاقد این دوره بودند. استدلال وزارت علوم هم این بود که هنوز هیئت علمی به اندازه کافی در این دانشگاه ها وجود نداره و به همین خاطر مجوز دکتری بهشون نمی داد. حالا امسال شنیدم که دانشگاه آزاد قائم شهر یا میبد دارن در همین رشته دانشجوی دکتری میگیریند. واقعا مضحکه!!!

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x