کد خبر: 10109

تاریخ بروزرسانی : 1401/09/17

اولویت راه اندازی شرکت های دانش بنیان توسط اساتید و دانشگاه ها

منابع آزمون دکتری

راه اندازی شرکت های دانش بنیان

اولویت راه اندازی شرکت های دانش بنیان توسط اساتید و دانشگاه ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد : طبق قوانین راه اندازی شرکت های دانش بنیان توسط دانشگاه ها و اساتید مجاز بوده و اگر این بخش ها زمان خود را در پژوهشگاه، مراکز رشد و یا شرکت های دانش بنیان بگذرانند در سوابق کاری آنها قرار داده شده و امتیاز برای آنان به حساب می اید.

ایشان اضافه کرد : دانشگاه ها در سال های گذشته فقط در بخش آموزش فعالیت می کردند اما مدتی است که در بخش پژوهش هم فعالیت فراوانی انجام گرفته است.

امروزه کارآفرینی به معنای خلاقیت، نوآوری، بهره برداری بهینه از منابع انسانی و افرینش ارزش های مادی، اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی عمدتا مرکز فعالیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی قرار گرفته است.

در تقسیم بندی دانشگاه های کشور قرار بر این شد که مدیریت‌های منطقه ای اعمال شده و بعد از آن سطح بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را داریم که در آینده ای نزدیک ابلاغ می شود و ماموریت گرا بودن بسیاری از واحدهای آموزش عالی مشخص می شود.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

آموزش، تولید علم، نوآوری، فناوری و کارآفرینی وظیفه ای است که امروزه به دوش دانشگاه ها قرار گرفته و دانشگاه‌ها باید این کار را دنبال ‌کنند.

ایشان افزود : ارتباط بین دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری که به عنوان بخش مکمل هم هستند و محصول دانشگاه‌ها پس از کار در مراکز رشد، در قالب شرکت‌های دانش بنیان فعال می‌شوند.

دکتر فرهادی در پایان گفت: طبق قوانینی که داریم تأسیس شرکت های دانش بنیان توسط دانشگاه ها و اساتید مجاز بوده و اگر اساتید وقت خود را در پژوهشگاه، مراکز رشد و یا شرکت های دانش بنیان بگذرانند جزو سوابق کاری آنها به حساب امده و امتیاز برای آنان قائل خواهد شد.‌

سامانه مشاوره تخصصی آزمون دکتری www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x