کد خبر: 10656

تاریخ بروزرسانی : 1396/05/17

ایران سومین کشور جهان در تعداد مهندسان

منابع آزمون دکتری

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، فرج الله رجبی با اشاره به اینکه ایران در میزان تعداد مهندسان فارغ التحصیل رتبه سوم را در دنیا دارد و ۵۰ درصد مهندسان نیز مازاد نیاز کشور هستند، گفت: نمی‌توانیم به طور قطعی ایمنی بخش باقیمانده ساختمان پلاسکو را تایید کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان نظام‌ مهندسی‌ساختمان به بررسی ایمنی بخش باقیمانده ساختمان پلاسکو ورود کرده است، اظهار داشت: در مقطعی که به صورت کوتاه در عملیات بررسی ایمنی ساختمان باقیمانده پلاسکو حضور داشتیم نیازی به تخریب بقیه ساختمان ندیدیم اما بنده بازدیدی از بخش باقیمانده ساختمان نداشتم و نمی توانیم با قطعیت ایمنی ساختمان موجود را تایید کنیم.

رجبی بیان کرد: طبق قانون و با استناد بر ماده ۵۵  قانون شهرداری ها، این نهاد است که باید وارد موضوعات بازسازی ساختمان و بررسی ایمنی ساختمان های عمومی شود چراکه احتمال این وجود دارد که برخی از ساختمان ها مخاطراتی را برای مردم به وجود بیاورند.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه رازی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ استعداد‌های درخشان

وی همچنین با اشاره به موضوع فارغ التحصیلان رشته مهندسی که بیش از نیاز کشور است، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۸۰ هزار مهندس داریم که با توجه به این تعداد مهندس و نسبت آن با جمعیت، از نظر تعدد مهندسان رتبه سوم را در دنیا را از آن خود کرده ایم اما ۵۰ درصد این تعداد مهندسان، نیروی کار مازاد بر نیاز کشور محسوب می شوند.

می توانیم در قالب صدور خدمات فنی و مهندسی، مهندسان مازاد کشور را در پروژه های خارجی  از جمله پروژه های عمرانی کشورهای آسیای میانه و آسیای مرکزی مشغول به کار کنیم.

www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x