کد خبر: 7506

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/21

اینده شغلی دکتری مرتع چه خواهد شد ؟

منابع آزمون دکتری

اینده شغلی دکتری مرتع چه خواهد شد ؟

اینده شغلی دکتری مرتع چه خواهد شد ؟

در این مطلب به دنبال پاسخ سوال “اینده شغلی دکتری مرتع چه خواهد شد ؟” هستیم؛ با توجه به گستردگی منابع طبیعی و منابع جنگلی کشور, فارغ التحصیلان می توانند در نقاط مختلف ایران جذب سازمانها و مراکز کاری مربوط شوند. وزارت خانه جهاد کشاورزی , سازمان جنگلها و مراتع کشور, موسسات تحقیقاتی منابع طبیعی , مراکز دولتی دیگر از قبیل وزارت «آموزش و پرورش , کشاورزی ,فرهنگ و آموزش عالی , شهرداریها , سازمان پارکها و فضای سبز, سازمان محیط زیست , طرحهای جنگلداری خصوصی, شرکتهای بهره برداری از جنگلها, نهالستانهای جنگلی خصوصی و شرکتهای مشاوره منابع طبیعی » برای تامین کادر کارشناسی خود نیاز به استخدام فارغ التحصیلان این رشته دارند و محل  جذب آنها به شمار می آیند.

دانشجویان این رشته به توانمندیهای متعددی دست خواهند یافت. به عنوان مثال، این که حد چرای دام در یک مرتع کجاست و تعامل این موضوع با عرصه کشاورزی در این مرتع باید چگونه باشد؟ و یا چگونه می توان از عوارض و آسیب سیلاب و خشکسالی، جلوگیری کرد، اداره مراتع و آبخیزهای کشور و بهره برداری صحیح از منابع تولید علوفه برای تولیدات دامی بیشتر و جلوگیری از فرسایش در حوزه های آبخیز اعم از بادی، آبی و سیلابی که سبب هدر رفتن خاک و پر شدن مخازن سدها و پیشروی شنهای روان می شود، تقویت پوشش گیاهی، اصلاح آبراهه‌ها و جلوگیری از فرسایش خاک از دیگر توانمندی های دانش آموختگان این رشته است.

دروس امتحانی رشته مهندسی مرتع

مراتع خود در بستر حوزه‌های آبخیز واقع شده‌اند و حوزه آبخیز (Watershed) به محدوده‌ای طبیعی که دارای یک زهکش اصلی باشد و  در مواقع بارندگی آب تمام آبراهه‌ها به درون این زهکش (رودخانه یا مسیل) وارد شده و در نهایت از نقطه مشخصی تحت عنوان خروجی حوزه تخلیه می‌گردد، اطلاق می‌گردد.

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

 www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عباسی
میهمان
عباسی
22 آذر ، 1402

من چند سال پیش ازین رشته فارغ التحصیل شدم از دانشگاه دولتی ارومیه که گروه آبخیزداری اش واقعا تو ایران صاحب نامه … ما اساتیدی همچون دکتر عبقری و دکتر عرفانیان داشتیم که مدارکشون phd از ژاپن و هلند بود و بسیاری اساتید خوب دیگه که نام های آشنایی ان برای کل جامعه ی آبخیزداری ایران و من خودم دانشجوی خوبی بودم و میتونستم خیلی بهترم باشم ولی … … چشمتون روز بد نبینه … واقعا آخرش هیچه. یعنی دکترام بگیرین آخرش نهایتن میشه اگه سرمایه داشت میشه هندونه خرید و فروش کرد. واقعا هدر دادن عمر طلاییه خودمون بود. چیکار کردیم با خودمون. ما حدودا 47 نفر بودیم تو کلاس الان چند سال از فارغ التحصیلیمون میگذره هممون روانی و افسرده شدیم … لامصب کلاس هم نداره لاقال بگی من فلان رشته خوندم حداقل … یکی میگه آقا بیکارم ولی مهندسی عمران خوندم یکی میگه مهندسی مکانیک خوندم … مام میگیم مهندسی آبخیزداری خوندم بعد میپرسن ببخشید چی؟؟؟؟؟ مهندسی آبخیز؟ یعنی چی؟ یه روز یکی بهم گفت مهندسی آب و خیز(شن وماسه) و دار(درخت) ؟ نتونستم قانعش کنم. شما این اشتباهو مرتکب نشین . بخدا از من بهتر نخواهید بود من بجایی نرسیدم. الان چند سالیه تو بازار حمالیه این و اونو میکنم از بیکاری.

عباسی
میهمان
عباسی
21 آذر ، 1402

من ازین رشته فارغ التحصیل شدم از دانشگاه دولتی ارومیه که گروه آبخیزداریش واقعا تو ایران صاحب نامه … ما اساتیدی همچون دکتر عبقری و دکتر عرفانیان داشتیم که مدارکشون phd از ژاپن و هلند بود و بسیاری اساتید خوب دیگه که نام های آشنایی ان برای کل جامعه ی آبخیزداری ایران و من خودم دانشجوی خوبی بودم و میتونستم خیلی بهترم باشم ولی … … چشمتون روز بد نبینه … واقعا آخرش هیچه. یعنی دکترام بگیرین آخرش نهایتن میشه اگه سرمایه داشت میشه هندونه خرید و فروش کرد. واقعا هدر دادن عمر طلاییه خودمون بود. چیکار کردیم با خودمون. ما حدودا 47 نفر بودیم تو کلاس الان چند سال از فارغ التحصیلیمون میگذره هممون روانی و افسرده شدیم … لامصب کلاس هم نداره لاقال بگی من فلان رشته خوندم حداقل … یکی میگه آقا بیکارم ولی مهندسی عمران خوندم یکی میگه مهندسی مکانیک خوندم … مام میگیم مهندسی آبخیزداری خوندم بعد میپرسن ببخشید چی؟؟؟؟؟ مهندسی آبخیز؟ یعنی چی؟ یه روز یکی بهم گفت مهندسی آب و خیز(شن وماسه) و دار(درخت) ؟ نتونستم قانعش کنم. شما این اشتباهو مرتکب نشین . بخدا از من بهتر نخواهید بود من بجایی نرسیدم. الان چند سالیه تو بازار حمالیه این و اونو میکنم از بیکاری.

علی
میهمان
علی
21 آذر ، 1402

سلام دوست عزیز. حرف شما کاملا درسته ولی این نکته هم هست که فعلا اکثر رشته های دانشگاهی حتی رشته های تاپ و درجه یک بازار کار خیلی بدی دارند و نباید مشکلات عمومی همه رشته ها رو اختصاصا پای این رشته نوشت. البته این هم هست که چون بازار کار مرتع و آبخیزداری محدودتره، مشکلاتش هم بیشتره.

منیر
میهمان
منیر
21 آذر ، 1402

با سلام. من دانشجوی استعداد درخشان فارغ التحصیل از رشته مهندسی منابع طبیعی هستم. کارشناسی هم با استعداد درخشان در دانشگاه دولتی پذیرفتع شدم. برای دکتری هم در دانشگاه درجه یک بدون کنکور پذیرفته شدم. اما…. هر جا که مدرکم رو بردم متاسفانه هیچ نتیجه ایی حاصل نشد. حتی در تمام استخدامی ها هم شرکت کردم اما متاسفانه یا اصلا این رشته رو نمیخواستند یا دو نفر مرد اون هم در شهرهای دور که امکان رفتن کار برای من اصلا نبود. به همین خاطر از تمام عزیزانی که قرار هست امتخاب رشته کنند عاجزانه خواهش میکنم به هیچ وجه این رشته رو انتخاب نکنند. چون خیانت به خودتون و بعد خانوادتون هست. من اصلا دانشجو تنبلی نبود بلعکس فوق العاده کوشا و زرنگ و شاگرد اول دانشگاه اما هیچ ارزشی نداره فقط وقت و عمر انسان هدر میره و ارزو داشتم هیچوقت این رشته در دانشگاه ها مطرح نمیشد. فقط دانشجو میشه دستگاه تولید مقاله و بعد از گذران دوران تحصیل و تحمل سختی ها و فشارها زمانی که حالا باید جایی استخدام بشه اصلا هیچ جا این رشته رو نیاز ندارن…. متاسفم که بعد از این همه تلاش بی وقفه به خاطر بی فکری یک عده ما جونها باید زیر بار افسردگی این راه بی نتیجه کمر خم کنیم و دست از پا درازتر با یک مدرک برگردیم. ولی اگر کسی بتونه بورسیه بگیره برای کشورهایی که خواهان رشته منابع طبیعی هستند قطعا اینده بهتری خواهد داشت اما در ایران این رشته رو به هیچ وجه توصیه نمیکنم….یک پرستار بلافاصله بعد از اتمام تحصیل یا در حین تحصیل مشغول به کار میشه اما برای رشته منابع طبیعی حتی بعد از پسا دکتری هم هیچ کاری وجود نداره….. خواهش میکنم عمرتون رو تلف نکنید برای این رشته… خواهش میکنم.

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x