کد خبر: 5396

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/20

اینده شغلی و بازار کار دکتری علوم اجتماعی چیست ؟

منابع آزمون دکتری

اینده شغلی و بازار کار دکتری علوم اجتماعی چیست ؟

اینده شغلی و بازار کار دکتری علوم اجتماعی چیست ؟

در این مطلب به اینده شغلی و بازار کار دکتری علوم اجتماعی می پردازیم ؛ در حال حاضر پژوهش‌های اجتماعی رواج و گسترش پیدا کرده است و نه تنها بخش‌های دولتی موظف به انجام تحقیقات اجتماعی هستند بلکه بخش‌های خصوصی نیز به تحقیقات اجتماعی روی آورده‌اند.
دانشجوی‌ این‌ گرایش‌ باید به‌ تحقیق‌های‌ نظری‌ و عملی‌ علاقه‌مند باشد؛ یعنی از یک سو نظریه‌های‌ اجتماعی‌ را مطالعه‌ کرده‌ و آنها را مورد نقد و تحلیل‌ قرار دهد و از سوی‌ دیگر بین‌ مردم‌ جامعه‌ رفته‌ و به‌ تحقیق‌های‌ میدانی‌ علاقه‌مند باشد.

حقوق ماهیانه مددکار اجتماعی چقدر است؟

 فارغ‌التحصیلان این گرایش دیدگاه‌های خوبی در زمینه مسائل شهری و روستایی، حمل‌و‌نقل، برنامه‌ریزی اجتماعی- اقتصادی با بعد اجتماعی پیدا می‌کنند و می‌توانند در سه بخش دولتی، عمومی و خصوصی فعالیت نمایند،تعاونی‌های شرکت‌ها و وزارتخانه‌های مختلف اعم از تعاونی‌های تولیدی، مصرف و مسکن به عنوان مدیر و برنامه‌ریز مشغول به کار شوند.

خیلی از افراد فکر می کنند این رشته هیچ کاربردی ندارد. اما اینطور نیست و این رشته بخش عظیمی از زیربنای بسیاری از برنامه ریزی های کشوری برای افراد هر جامعه است. در واقع از تصمیم گیری های متخصصین این رشته در نهاد های فرهنگی، نهاد های سیاست گذاری، نهادهای اجتماعی، شهرداری های، انجمن های خصوصی و دولتی، فرهنگسراها، وزارتخانه های ارشاد، اقتصاد و دارایی، آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، گمرک و بازار بورس، کمیته امداد، مرکز آمار، وزارت کشور، وزرات بهداشت، وزارت فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده می کنند.

معرفی جامع و تخصصی رشته علوم اجتماعی

میزان حقوق این افراد با توجه به خصوصی یا دولتی بودن محیط کار متفاوت است. افرادی که در محیط های دولتی مشغول به کار می شوند، حقوقی مطابق قانون مدیریت کشوری دریافت می کنند. افرادی که در بخش های خصوصی مشغول شوند، حقوق مطابق توافق با کارفرما دریافت می کنند.

بهترین دانشگاه این رشته در ایران میتوان به دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، دانشگاه الزهرا، دانشگاه شاهد تهران، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه بابلسر، دانشگاه یزد، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه شیراز، دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه‌های آزاد اشاره کرد.

دوره جامع فنون موفقیت در آزمون دکتری

www.phdphd.org

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 2 رای ها
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عابدی
میهمان
عابدی
30 آذر ، 1402

کلا رشته و کار خوبی نیست چون خیلی با مسائل غم انگیز اجتماع سر و کار دارن

من خودم دو سال کارشناس اجتماعی بودم اما رشته ام چیز دیگه ای هست و چون افسرده شدم اومدم بیرون

مریم کرامت
میهمان
مریم کرامت
20 آذر ، 1402

اطلاعات مفید و کاربردی بود ممنون

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x