کد خبر: 16260

تاریخ بروزرسانی : 1401/08/03

بازارکار و آینده شغلی رشته آب و هواشناسی

منابع آزمون دکتری

 

آینده شغلی رشته آب و هواشناسی

آب و هوا شناسی علمی است که محیط طبیعی و تاثیر عوامل و عناصر محیطی بر زندگی و فعالیت  انسان را مطالعه می کند. در ادامه به آینده شغلی رشته آب و هواشناسی می پردازیم :

رشته آب و هواشناسی فرآیندهای حاکم در داخل جو ازجمله انرژی و توزیع آن در سطح سیاره زمین، حرکات جو و قانونمندی های حاکم بر این حرکات و تاثیر این فعالیت ها بر روی زیست و فعالیت انسان ها، جانداران و محیط بی جان سیاره زمین را مطالعه می کند.

آب و هواشناسی پاسخی علمی است به این نیاز تا ضمن کمک به پیشبرد طرحهای توسعه ای، اشتغال فارغ التحصیلان جغرافیا را تسهیل کند؛ چرا که مراکز علمی معتبر دنیا از جمله یونسکو یکی از شرایط تحقق جامعه دانایی محور را وجود افراد تحصیلکرده ای می دانند که علاوه بر فراگیری علوم نظری و تئوری، روش های تبدیل علوم را به فعالیت های درآمدزا و مولد ارزش، آموخته باشند و به عبارتی بتوانند علوم فرا گرفته شده را کاربردی کنند.

این گرایش بیشتر مسائل آب و هوا و تاثیر عناصر و عوالم اقلیمی در فعالیت انسان و مسائل بهره برداری از زمین مثل کشاورزی مطرح میشود.

بازار کار، فرصت های استخدامی و آینده شغلی رشته آب و هواشناسی

حوزه کاری دانش آموختگان رشته آب و هواشناسی بسیار گسترده، عملیاتی و مهندسی شده است. با توجه به نقش آب و هوا در فعالیتهای یک جامعه، دانشجویان این رشته تحصیلی پس از کسب علم در این زمینه می توانند در زمینه پیش بینی های کوتاه مدت و بلند مدت هوا و اقلیم ، مدلسازی و شناسایی و پیش بینی برخی مخاطرات جوی مانند سیل،یخبندانهای فراگیر، امواج گرما و سرما و اقدام به مدیریت بحران و مدیریت ریسک، پدافند غیر عامل جهت جلوگیری و کاهش خطرات ناشی از بلایای طبیعی، کارگروههای کارشناسی مرتبط با مدیریت شهری در استانداری ها، مسایل و مشکلات مرتبط با چالش تغییر اقلیم و آسیبهای آن، مهندسی و مدیریت محیط زیست، مدیریت مناطق خشک ، آبخیزداری و مسایل مربوط به هیدرولوژی، بکارگیری انرژی های نوین و … با شرکتهای مهندسین مشاور، و استانداری ها و فرمانداری ها وشهرداری ها و وزارتخانه های مرتبط همکاری و  کار و خدمت کنند. (برای اشنایی بیشتر با سرفصل های دکتری رشته آب و هواشناسی کلیک کنید)

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x