کد خبر: 3597

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

برترین روش جهانی مطالعه دکتری = پس ختام

منابع آزمون دکتری

یکی از معروف ترین روش های مطالعه و یادگیری روش پس ختام است. این روش همچنین به منظور افزایش توانایی داوطلبین ازمون دکتری برای مطالعه و به خاطر سپردن مطالب ارائه شده در منابع آزمونی ابداع شده است.
مراحل :
۱- پیش خوانی (پ) ۲- سوال کردن(س) ۳ – خواندن(خ)
۴- تفکر (ت) ۵- از حفظ کردن(ا) ۶- مرورکردن(م)

۱- پیش خوانی:
برای این که مطالب کتاب را خوب یاد بگیرید، ابتدا یک بار از روبخوانید تا یک برداشت کلی از موضوعات و قسمت های مهم آن کسب نمایید.. در گام اول پیش خوانی شما با جزئیات مطالب کتاب کاری نداشته باشید . فقط جملات مهم یا عباراتی را که زیر آنها خط کشیده شده یا با حروف کج نوشته شده اند مورد توجه قرار می دهید.

۲- سوال کردن:
پس از آن که قسمتی یا فصلی از منبع را خواندید، با دید به هدفی که از مطالعه دارید سوال متعدد برای خود طرح کنید.

۳- خواندن:
در این مرحله منبع را با دقت بخوانید و سعی کنید سوال هایی را که مطرح میکنید هنگام مطالعه جواب بدهید هدفتان جدا از قبولی آزمون یادگیری مطالب باشد. به جزئیات کتاب و هدف های اساسی کتاب بسیارتوجه کنید.

۴- تفکر:
سعی کنید آنچه را از منبعمی خوانید، بفهمید و به آن ها معنی دهید. یعنی همواره باید سعی کنید بین آن چه که می دانید و آن چه را که می خوانید ارتباط کامل برقرار نمایید.

۵- از حفظ گفتن:

از حفظ گفتن مطالب به شما کمک می کند تا قبل از ازمون دکتری بر درک مطالب خود نظارت داشته باشد یعنی برای شما معلوم می شود که چه مطالبی را به خوبی فرا گرفته اید.

۶- مرور کردن:
وقتی که همه مطالب کتاب را خوانده اید آن را مرور یا باز بینی کنید. دوباره خوانی نوع مرور است اما نه برای همه کتاب فقط قسمتی را که نمی دانید مرور یا باز بینی کنید.

با کمک پس ختام برای حصول قبولی آزمون دکتری میتوانید به راحتی یک برنامه ریزی دقیق برای مطالعه خود داشته باشید ، در این راستا از مطلبی که قبلا در سایت با عنوان “بهترین زمانبندی برای مطالعه منابع ازمون دکترا” قرار داده شد کمک بگیرید.

بسیاری از موسسات آموزشی کشور با همین تکنیک به تبلیغات بهترین روش مطالعه ، قبولی آزمون ، قبولی تضمینی می پردازند.

  www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x