کد خبر: 13790

تاریخ بروزرسانی : 1396/06/18

دانشگاه های ایرانی در فهرست تایمز 2018

منابع آزمون دکتری

در سطح جهان، اعتبار سنجی به مراکز آموزش عالی توسط بزرگترین نشریه علمی به نام «تایمز» صورت میگیرد. تایمز مراکز علمی پیشرو دنیا را در ۵ حوزه آموزش، پژوهش،چشم‌انداز بین المللی، منابع، و آورد های صنعتی، بر پایه ۱۳ عامل کمی ارزیابی می‌کند. نشریهٔ آموزش عالی تایمز لندن یک نشریهٔ واقع در انگلستان و مربوط به آموزش عالی با همکاری موسسهٔ کاکارلی سیموندز (به انگلیسی: Quacquarelli Symonds)، هر ساله لیستی از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا را با عنوان (به انگلیسی: THES – QS World University Rankings) منتشر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، “تایمز” در سال 2017 به  انتشار لیست رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی پرداخته که نام هجده دانشگاه ایرانی در این فهرست به چشم می خورد. دانشگاه‌های «صنعتی نوشیروانی بابل»، «صنعتی امیرکبیر»، «علم وصنعت»، «صنعتی اصفهان»، «خواجه نصیرالدین طوسی»، «صنعتی شریف»، «تبریز»، «تهران»، «علوم پزشکی تهران»، «فردوسی مشهد»، «گیلان»، «اصفهان»، «شهید بهشتی»، «شیراز»، «الزهرا» که قبل تر موضوعی با عنوان “اعلام رتبه‌بندی وبومتریکس و ارتقا رتبه دانشگاه الزهرا(س)” منتشر شد ، «بیرجند»، «یزد»، و «زنجان» توانسته‌اند به ترتیب در جایگاه اول تا هجدهم قرار گیرند.

در مقایسه با رتبه‌بندی‌های دیگر، در این رتبه‌بندی سالانه بسیاری از دانشگاه‌های غیرآمریکایی و خصوصاً انگلیسی در میان رتبه‌های بالای آن قرار دارند. در حالی که ایران با ۸ دانشگاه در رتبه بندی جهانی ۲۰۱۷ شانگهای نیز حضور داشته است.

مطلب پیشنهادی :  مردان بیشترین آمار پذیرفته شدگان اولیه آزمون دکتری 1403

همچنین، پس از این دانشگاه، «University of Cambridge»، «California Institute of Technology»، «Stanford University»، «MIT»، «Harvard University»، «Princeton University»، «Imperial College London-ICL»، «University of Chicago»، «ETH Zurich – Swiss Federal Institute of Technology Zurich» (جایگاه دهم مشترک با «University of Pennsylvania»)  جایگاه دوم تا دهم این نظام رتبه‌بندی را به‌دست آورده‌اند.

دانشگاهکشوررتبه کلی جهانی
در سال ۲۰۱۰
دانشگاه کمبریجانگلیس۱
دانشگاه هارواردآمریکا۲
دانشگاه ییلآمریکا۳
کالج دانشگاهی لندنانگلیس۴
ام آی تیآمریکا۵
دانشگاه آکسفوردانگلیس۶
امپریال کالج لندنانگلیس۷
دانشگاه شیکاگوآمریکا۸
موسسه فناوری کالیفرنیاآمریکا۹
دانشگاه پرینستونآمریکا۱۰
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x