کد خبر: 9229

تاریخ بروزرسانی : 1402/04/19

بورسیه ( Fellowship و Scholarship ) چیست ؟

منابع آزمون دکتری

بورسیه ( Fellowship و Scholarship ) چیست ؟

بورسیه ( Fellowship و Scholarship ) چیست ؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، بورسیه (Scholarship) که معمولا به آن بورس گفته می شود، برای تشویق افراد به ادامه تحصیل می باشد. معمولا برای گرفتن این بورس شرایط تحصیلی خوب نیاز است (برای داشتن اطلاعات تکمیلی در زمینه بورسیه بورسیه تحصیلی چیست ؟ میدانید شامل چه کسانی خواهد شد؟ را کلیک کنید).

Fellowship و Scholarship به صورت جایزه است که به دانشجویان ممتاز تعلق می‌گیرد. این جایزه‌ها از طرف دانشگاه یا دانشکده پرداخت می‌شود و فرمول چندان مشخصی ندارد و هر دانشگاه یا حتی دانشکده‌ای شرایط خاص خودش را بر تخصیص آنها دارد و مبلغ‌شان هم چندان مشخص نیست.معمولا دانشگاه ها برای تمدید این نوع کمک مالی، شرایط خاصی داشته مثلا اینکه معدل هر ترم شما باید بالاتر از 3 ( از 4 نمره ) باشد. بورسیه (Fellowship) و بورسیه (Scholarship) رو اغلب وقتها به جای هم به کار می برند و تفاوتی بین آنها نمی گذارند. ولی گاهی این کمک های مالی را تنها به متقاضیانی که روی موضوع یا رشته خاصی تمرکز کرده اند، داده می شود که این مسئله تمرکز اکثرا مربوط به مقاطع ارشد و دکترا می باشد. در مقطه کارشناسی چون همه ورودی های دروس یکسانی دارند، لذار این کمک مالی به آنها تعلق نمی گیرد اما در یک حالت اگر یک دانشجوی کارشناسی تمایل به انجام کار خاص داشته باشد به او نیز تعلق می گیرد. (فراخوان بورس تحصیلی دولت چین (اپسکو))
بورس (Awards) به معنی جایزه یا پاداش است. این دسته همه نوع جایزه را شامل می شود و هیچ حد و محدوده ای ندارد ولی معمولا مبالغ ابن جایزه ها زیاد نیست و نمی تواند هزینه دانشگاه را تامین کند.
وام تحصیلی (Loan) به این صورت است که از بانک یا یک مرکز خصوصی، وامی مستقیما به حساب دانشگاه پرداخت می شده که تنها برای پرداخت شهریه و هزینه های دانشگاه است.
حذف شهریه ( Tuition Waiver ) تنها شامل شهریه دانشگاه (برای اطلاع از شهریه دانشگاه های سراسری و ازاد هزینه های دوره های پولی دانشگاه سراسری با آزاد چقدر است؟ را کلیک کنید) (هزینه واحدهای درسی) می شود و ممکن است دانشجو کلا یا به صورت درصدی از پرداخت شهریه معاف شود. معمولا این نوع کمک مالی را به صورت Tuition Waiver بیان می کنند و به اسم تخفیف شهریه در فارسی ترجمه می کنند.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان با بیان فرصت‌های تحقیقاتی کوتاه مدت خارج و داخل از کشور بورس تحصیلی مخصوص دانشجویان دکتری، خاطرنشان کرد: برای هر دانشجوی دکتری برای اعزام به فرصت مطالعاتی علاوه بر هزینه بلیط، متناسب با کشور مقصد تا 200 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

**برای مطالعه اخبار پیرامون پذیرش دکتری خارج از کشور کلیک کنید**

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x