کد خبر: 4901

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/25

تاثیر رتبه بندی مجلات ISCدر ازمون دکتری

منابع آزمون دکتری

تاثیر رتبه بندی مجلات ISCدر ازمون دکتری

تاثیر رتبه بندی مجلات ISCدر ازمون دکتری

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که در صدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی می‌باشد. پایگاه فوق الذکر می‌کوشد تحلیلی همانند تحلیل های ISI انجام دهد.
ISC از سال 1378 به بررسی و تحلیل مجلات فارسی پرداخته است و کلیه نشریات مورد قبول وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد را نمایه کرده است. پایگاه فوق همچنین از سال 2005 برخی مجلات عربی کشورهای اسلامی و نیز مجلات انگلیسی ایران و کشورهای اسلامی را نیز پوشش داده است.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از طریق آدرس قابل دسترس است و با پرداخت هزینه ای می توان از فراورده های آن استفاده کرد. فراورده های این پایگاه به شرح زیر است:
گزارشهای استنادی نشریات فارسی (PJCR)،گزارشهای استنادی نشریات عربی (AJCR)، گزارشهای استنادی نشریات انگلیسی (EJCR) و نمایه استنادی علوم ایران (ISCI) که امکان سنجش ارتباط میان مدارک معتبر را فراهم می‌آورد.
این پایگاه در گزارش های استنادی خود، برای رتبه بندی نشریات از شاخص هایی مثل ضریب تاثیر، نیمه عمر استناد و شاخص آنی استفاده می کند که با روش برآورد آنها مشابه ضریب های بکار رفته در ISI است. 

سفارش تولید سابقه پژوهش (پیشینه تحقیق)

در ادامه انواع شاخص های رتبه بندی توضیح داده می شود:

ضریب تاثیر Impact Factor

ارزش یک مقاله بر مبنای میزان تاثیر آن بر مقالات بعدی تعیین می شود. براساس تحقیقات انجام شده ، مقالاتی که در حوزه خود موثرتر بوده اند به دفعات بیشتری مورد استناد قرار گرفته اند. ضریب تاثیر اولین بار در سال 1995 توسط گارفیلد بنیان‌گذار موسسه ISI مطرح شد. Impact Factor میانگین تعداد ارجاعات به یک‌ مقاله در یک مجله علمی در طول یک دوره زمانی معین‌ تعریف‌ شده ‌است.

شاخص آنی یا Immediacy index

برای محاسبه شاخص آنی (Immediacy index) هر نشریه ، تعداد ارجاعات در هر سال به تعداد مقالات چاپ شده در همان سال تقسیم می شود. در حالی که عامل تاثیر مراجعه در 2سال بعد را نشان می دهد.
شاخص آنی میزان مراجعه در همان سال چاپ مقاله را گزارش می کند که نشان دهنده آن است که مقاله خیلی سریع مورد توجه دیگر محققان قرار گرفته است.

مفهوم شاخص های کلیدی برای ارزیابی مجلات ISI

www.phdphd.org

لیست موضوعات مقاله، پایان نامه و رساله دکتری

موضوعات پایان نامه علوم انسانی

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی

موضوعات پایان‌نامه هنر

موضوعات پایان نامه زبان

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محیا
میهمان
محیا
25 آذر ، 1402

منظور از عضو هیأت علمی بین‌المللی چه کسی است؟

دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
میهمان
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
25 آذر ، 1402

چرا برخی از نشریات در فهرست نشریات دارای ضریب تاثیر (سامانه نشریات علمی جهان اسلام) وجود ندارند؟

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x