کد خبر: 10524

تاریخ بروزرسانی : 1398/03/11

تاسیس اولین دانشگاه خارجی علوم پزشکی عراق توسط ایران

منابع آزمون دکتری

به نقل از وزارت بهداشت، در نشست معاون آموزشی وزارت بهداشت با گروهی از مسئولین علوم پزشکی کشور عراق توافق هایی در خصوص همکاری علمی و آموزشی ۲ کشور در حوزه علوم پزشکی انجام شد و درخصوص تاسیس اولین دانشگاه علوم پزشکی خارجی عراق توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران و با نظارت وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران توافق های اولیه انجام گرفت.

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشستی با دکتر محمد سراج معاون اداری وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی جمهوری عراق داشت به ذکر توضیحاتی درخصوص آموزش علمی پزشکی و وضعیت نظام سلامت کشور پرداخت.

وی به موافقت وزارت بهداشت با راه اندازی اولین دانشگاه علوم پزشکی خارجی عراق توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت:‌ این برنامه در راستای توسعه آموزش علوم پزشکی در کشور عراق از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت به صورت جدی دنبال شده و در دیدار قبلی با وزیر بهداشت عراق درخصوص کلیات این برنامه توافق هایی صورت گرفت.

سراج نیز ضمن تشکر از حمایت های وزیر بهداشت و معاون آموزشی وزارت بهداشت ایران از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در کشور عراق گفت:‌ باتوجه به نیازهایی که در کشور عراق برای توسعه سلامت وجود دارد از کمک های کشور ایران و همکاری با وزارت بهداشت ایران در زمینه های مختلف استقبال می کنیم.

وی  به توافق های کلی پیشین در زمینه توسعه آموزش علوم پزشکی در کشور عراق اشاره کرد و گفت:‌ این آمادگی وجود دارد که این توافق های کلی به صورت عملیاتی و اجرایی درآید.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

لاریجانی به فرایند تربیت دانشجوی تخصصی بالینی در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: باتوجه به شرایط ویژه این دوره ها،‌تدابیر خاصی برای برگزاری آن در نظر گرفته شده ولی در صورتی که کشور عراق افرادی را برای این دوره ها به ما معرفی کنند،‌ این افراد می توانند زیر نظر اساتید کشور ایران و تحت شرایط ویژه ای این دوره را در ایران طی کنند.

لیکن اجازه کار پس از اتمام دوره تخصص به دانشجویان خارجی داده نمی شود و این افراد می توانند به کشور عراق بازگردند و در کشور خود ارائه خدمت کنند.

وی افزود: ‌این آمادگی وجود دارد که نشست های علمی مشترک دو کشور به صورت سالیانه در زمینه های مختلف برگزار شود و این آمادگی در بسیاری از حوزه های علوم پزشکی وجود دارد. مقرر شد کمیته مشترکی متشکل از مسئولان وزارت بهداشت ایران و عراق موارد توافق شده در این نشست را پیگیری و اجرایی کنند

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x