کد خبر: 8571

تاریخ بروزرسانی : 1396/07/03

تسهیلات دکتری افزایش یافت

منابع آزمون دکتری

رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: ثبت نام وام ویژه دکترا از ۱۳ خرداد آغاز و تا ۱۵ تیرماه ۹۶ ادامه دارد.

وی همچنین اعلام کرد: کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه مسکن، دوره های کوتاه مدت تحقیقاتی از جمله حوزه های مربوط دانشجویی است که توسط این سازمان پیگیری می شود و دانشجویان دکترا در این سه حوزه نیز حمایت می شوند.

صدیقی اضافه کرد: تا سال 1392 دانشجویان دکترا فقط پژوهانه دریافت می کردند که تعداد محدودی می توانستند از این وام استفاده کنند و هر بار حدود 1000 نفر از دانشجویان تا سقف ۵ میلیون تومان برای یک دوره می توانستند از آن استفاده کنند.

یکی از سیاست های نقشه جامع علمی کشور این است که سازمان امور دانشجویان از دانشجویان دکترا حمایت کند منتهی حمایت آن به صورت پرداخت بلاعوض نباشد و پرداخت تسهیلاتی باشد.

وی همچنین با اشاره به سهل شدن دریافت وام ویژه دکترا، افزود: دانشجویان دکتری از ابتدای سال تحصیلی تا پایان چهار سال یعنی تا ۴۸ ماه می توانند از این وام استفاده کنند بازپرداخت این وام با صحبت هایی که با بانک ها صورت گرفته است مانند تمام وام های دیگر صندوق رفاه دانشجویان، ۶۰ ماهه است و دو سال برای آن تنفس در نظر گرفته شده است.

مطلب پیشنهادی :  فراهم شدن ۳۹ فرصت مطالعاتی و پسا دکتری در دانشگاه شهید بهشتی

دانشجویانی که تا سقف ۱۵ میلیون تومان وام دریافت کنند یک تعهد کارمند برای آن کافی است که می تواند کارمند رسمی، پیمانی و یا حتی قراردادی باشد. این دانشجویان حتی می توانند جواز کسب ارائه کنند و همان کافی است.

دانشجویانی که بیشتر از ۱۵ میلیون تومان وام دریافت کنند باید دو کارمند به عنوان ضامن تعهد دهند.

وی همچنین اضافه کرد: دانشجویانی که قصد دارند از همان مسیر قبلی، وام دریافت کنند، و مایل نیستند از همان سیستم استفاده کنند، می توانند از وام تحصیلی صندوق به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هر ماه استفاده کنند، همچنین به دانشجویان دکتری، وام ضروری به مبلغ سه میلیون تومان توسط صندوق رفاه دانشجویان ارائه می شود و همچنین یک وام برای دانشجویان که دارای پایان نامه کاربردی هستند در نظر گرفته شده که ۲.۵ میلیون تومان است که دانشجویان دکتری روزانه غیر بورسیه یا بورسیه های جایابی نشده، می توانند از آن استفاده کنند.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x