کد خبر: 15363

تاریخ بروزرسانی : 1402/11/13

تسهیل استخدام معلولین در هیات علمی دانشگاه‌ها

منابع آزمون دکتری

استخدام معلولین در هیات علمی

تسهیل استخدام معلولین در هیات علمی دانشگاه‌ها

به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۹۶ هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد. در ابتدای این جلسه میزان تطبیق روند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی با سیاست‌های آمایش آموزش عالی و فرآیند استخدام معلولین در هیات علمی دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم هماهنگی بیشتر در این زمینه تأکید شد.

در ادامه جلسه بررسی وضعیت متقاضیان بورسیه مورد بررسی قرار گرفت و اعضا بر لزوم رعایت موازین قانونی در بررسی صلاحیت علمی و عمومی در این زمینه تأکید کردند.

همچنین ، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی از روند اجرای طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی در کشور ارائه کرد.

وی ادامه داد: تمامی مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی موظف هستند تا برنامه راهبردی خود را ارائه کنند و تمام برنامه‌های این مؤسسات باید بر اساس اسناد مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

در پایان جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و با پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مقرر شد تا در روند استخدام معلولین به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

نمونه سوالات مصاحبه استخدامی و شغلی + دانلود pdf

مطلب پیشنهادی :  فراهم شدن ۳۹ فرصت مطالعاتی و پسا دکتری در دانشگاه شهید بهشتی

طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف است با الحاق و یا تجمیع موسسات آموزشی کوچک در موسسات آموزشی بزرگ به سمت ساماندهی آموزش عالی حرکت کند. در این طرح موسسات موجود حفظ می‌شوند، اما با هدف کیفی‌سازی و ماموریت‌گرایی، به لحاظ مدیریتی و حمایتی به مجموعه بزرگ‌تر ملحق می‌شوند تا تحت یک مدیریت مرکزی برنامه‌ریزی و هدایت شوند.

سوالات پرتکرار مصاحبه عقیدتی

صرفه‌جویی در هزینه‌ها و موثر بودن در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای از مزایای اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی است.

امروزه تعداد زیادی از مؤسسات آموزش عالی از کیفیت آموزشی لازم برخوردار نیستند. افزایش تعداد دانش‌آموختگان بیکار به دلیل عدم نیاز بازار کار، توزیع نامتناسب رشته‌های تحصیلی مورد نیاز جامعه، رشد کمی نظام آموزش عالی بدون توجه به تحولات و بازار کار، کیفیت پایین آموزش در بسیاری از مؤسسات نوپا و در حال گسترش، نبود تعداد داوطلب ورود و محدود بودن اعتبارات آموزش عالی از جمله دلایل ساماندهی آموزش عالی است.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x