کد خبر: 14301

تاریخ بروزرسانی : 1401/12/02

تعداد شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری شیخ بهایی به 100 پلاک رسید

منابع آزمون دکتری

پارک علم و فناوری شیخ بهایی

روابط عمومی وزارت علوم گزارش داد : ، زمینی به مساحت ۶۴۱ مترمربع با کاربری اداری، تولیدی، تحقیق و توسعه به شرکت هوشمند ساختار اسپادانا و همین طور زمینی به مساحت ۲۳۲۳ مترمربع با همان کاربری به شرکت ایزوله اصفهان در پارک علم و فناوری شیخ بهایی واگذار گردید.

شرکت هوشمند ساختار اسپادانا بر روی سخت افزارهای پردازش موازی از قبیل FPGA و DSP جهت کاربری‌های خاص شامل پردازش تصویر و صوت و همچینن سیستم‌های مبتنی بر ارسال و دریافت داده بر روی مدیاهای مختلف از قبیل فیبر نوری و بیسیم فعالیت دارد علاوه بر این شرکت ایزوله اصفهان نیز در زمینه مهندسی معکوس، طراحی و ساخت قطعات صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی و مجموعه‌های صنعتی مشغول به فعالیت می باشد.

این پارک دارای ۱۵۰پلاک مجزا در اراضی و ۹۴ واحد مستقل در ساختمان‌های چند مستاجره (MTB) است، متراژ پلاک‌هایی که قابل واگذاری به شرکت‌ها است از۴۰۰ تا ۳۲۰۰ متر مربع متغیر است و طبق ضوابط طرح جامع پارک، امکان احداث واحدهای اداری، تحقیق و توسعه و نیمه صنعتی با معافیت از پرداخت عوارض شهرداری وجود دارد و بعد از اتمام ساختمان سند اعیانی به شرکت‌ها تعلق خواهد گرفت. همه تاسیسات زیربنایی در اراضی پارک شامل شبکه برق، فیبر نوری، آب شرب و گاز و همچنین معابر، پارکینگ‌های عمومی و جاده‌های دسترسی از سال ۹۱ تکمیل و توسط شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته در اراضی پارک مورد بهره‌برداری قرار میگیرد.

مطلب پیشنهادی :  آغاز انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

هم اکنون 100 پلاک در اراضی پارک علم و فناوری شیخ بهایی به شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذار واگذار شده است.

موقعیت جغرافیایی

وجود دانشگاه‌های معتبر، صنایع بزرگ، مناطق وسیع کشاورزی و جاذبه‌های توریستی فراوان، شهر اصفهان را به یکی از قطبهای اصلی اقتصادی کشور تبدیل کرده‌است. مجاورت شهرک علمی و تحقیقاتی با این قطب علمی _ اقتصادی کشور موقعیت ممتازی را برای شرکت‌ها و واحدهای مستقر در شهرک برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد ارتباطات مناسب با دانشگاه‌های منطقه و صنایع ایجاد می‌نماید. علاوه بر عوامل فوق، احداث شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مجاورت شهر تاریخی و زیبای خمینی شهر(ماربین سابق) و اصفهان، موقعیت مناسبی را برای زندگی محققان شاغل در واحدهای تحقیقاتی و شرکتهای مهندسی فراهم نموده است.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محیا
میهمان
محیا
25 آذر ، 1402

منظور از شرکت‌های spin-off چیست؟

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x