کد خبر: 24748

تاریخ بروزرسانی : 1402/12/01

دفترچه آزمون دکتری و جدول تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی

منابع آزمون دکتری

پایگاه خبری آزمون دکتری تقدیم می کند:

 

جدول تعداد سوالات دفترچه آزمون دکتری و مدت زمان پاسخگویی

ارائه سه دفترچه و سه پاسخنامه به داوطلبان آزمون دکتری 1403

پایگاه خبری آزمون دکتری  با بررسی کنکور دکتری سال های قبل(اینفوگرافیک تحلیل آماری کنکور دکتری) ، میزان درصد پاسخ های درست ، مصاحبه با رتبه های برتر و نظر اساتید برجسته در تمامی گروه های آزمایشی جدول تعداد سوالات دفترچه آزمون دکتری و مدت زمان پاسخگویی را استخراج کرده است. تیم تخصصی پایگاه خبری آزمون دکتری امیدوار است این جدول برای شما خوبان مفید واقع شود:

الف) آزمون زبان انگلیسی عمومی (شماره ۱): دفترچه شماره یک آزمون شامل سوالات زبان انگلیسی عمومی (۴۰ سوال) است که همه داوطلبان باید در مدت ۴۰ دقیقه درخصوص پاسخ‌گویی به آنها در پاسخنامه شماره ۱ اقدام کنند.
ب) آزمون استعداد تحصیلی (شماره ۲): دفترچه شماره دو آزمون شامل سوالات استعداد تحصیلی (۲۵ سوال) است که همه داوطلبان باید در مدت ۵۰ دقیقه درخصوص پاسخ‌گویی به آنها در پاسخنامه شماره ۲ اقدام کنند. (نحوه مطالعه استعداد تحصیلی در آزمون دکتری)

ضرایب دروس آزمون دکتری 1403 و رشته‌گرایش‌ها، دروس امتحانی کنکور (Ph.D)

تذکر: این دفترچه شامل چهار بخش است که بخش‌های ۱ تا ۳ مشترک برای تمام متقاضیان گروه‌های امتحانی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان است و متقاضیان صرف‌ِنظر از اینکه در چه گروه امتحانی هستند، باید به سوالات این سه بخش پاسخ دهند.

کلید اولیه سوالات آزمون دکتری

نکته مهم در پاسخگویی به آزمون استعداد تحصیلی

در بخش چهارم، آزمون استعداد تحصیلی شامل دو قسمت است که قسمت اول بخش چهارم، شامل سوالات استعداد منطقی است که متقاضیان تمام گروه‌های امتحانی به‌جز گروه امتحانی فنی و مهندسی باید به سوالات این قسمت پاسخ دهند و قسمت دوم بخش چهارم، شامل سوالات استعداد تجسمی است که فقط متقاضیان گروه امتحانی فنی و مهندسی باید به سوالات آن پاسخ دهند. متقاضیان گروه‌های امتحانی در این قسمت باید به سوالات مخصوص به خود را پاسخ دهند.

سرفصل درس استعداد تحصیلی آزمون دکتری

ج) آزمون تخصصی (شماره ۳): دفترچه شماره سه آزمون شامل سوالات دروس تخصصی مربوط به هریک از کدرشته‌های امتحانی است و داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان در مدت زمان ۱۰۵ دقیقه و داوطلبان گروه‌های آزمایشی: علوم پایه و فنی و مهندسی در مدت زمان ۱۳۵ دقیقه به سوالات اختصاصی خود در پاسخنامه شماره ۳ پاسخ خواهند داد.
نکته مهم: متقاضیان با توجه به مجموعه امتحانی که در آن ثبت‌نام کرده‌اند، لازم است قبل از حضور در جلسه آزمون، به دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ مراجعه کرده و بر اساس رشته / گرایش‌هایی که تمایل به انتخاب و تحصیل در آن ها را دارند، مواد امتحانی آزمون تخصصی آن رشته / رشته‌ها (دفترچه شماره ۳) را تعیین کنند و در هنگام آزمون، صرفاً به سوالات مرتبط به آن رشته / رشته‌ها در دفترچه سوال پاسخ دهند.

دفترچه آزمون دکتری و جدول تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی

جالب است بدانید که رتبه های برتر برای هر تست حداکثر 52 تا 76 ثانیه صرف کرده اند و متوسط درصد پاسخگویی درست به سوالات ، برای هر درس بین 43 تا 56 درصد است.

سال کنکورتاریخ برگزاریتاریخ اعلام نتایج اولیهتاریخ اعلام نتایج مصاحبه ها (نتایج نهایی)

1399

9 مرداد 13991 شهریور 13991 آبان 1399

1400

15 اسفند 139929 فروردین 140124 مرداد 1400

1401

6 اسفند 140023 فروردین 140127 مرداد 1401

1402

11 اسفند 140127 فروردین 14025 شهریور 1402

1403

4 اسفند 1402
(اطلاعات بیشتر)
دهه اول اردیبهشت 1403
(اطلاعات بیشتر)
نیمه اول شهریور 1403

بهترین منابع آزمون دکتری چیست؟

برای شناخت منابع بهترین کار این است که: اولا، سوالات آزمون دکتری سال‌های گذشته را بررسی کنید و بهترین منابع را شناسایی کنید. دوما، از افرادی که در سال‌های گذشته رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند سوال کنید.

منابع آموزشی که در اختیار شما قرار می‌ گیرد علاوه بر حجم بسیار کم آنها، شامل مباحث پرتکرار و کلیدی هستند که سولات آزمون دکتری از این مباحث هستند. این منابع و پک های آموزشی برای داوطلبان پرمشغله و داوطلبان تغییر رشته ای و داوطلبانی که پایه ضعیفی داشته و یا چندین سال از تحصیل دور بوده اند بسیار کارساز است و می توانند با درنظر گرفتن ساعات مطالعه محدود خود را با برنامه ریزی تخصصی آزمون دکتری، ویژه ی شاغلین همگام کرده و به موفقیت خود دست یابند.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

نکته بسیار مهم این مدل برنامه ریزی ؛ حضور یک مشاور تخصصی که از رتبه های برتر رشته شما بوده در کنار شماست و از لحظه ورود شما به برنامه تا روز کنکور و برای داوطلبان دکتری تا زمان مصاحبه شما را همیاری و پشتیبانی می کند.

نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می‌توانند درخواست خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org، به این سازمان ارسال نمایند. ضمناً متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در ساعات اداری با شماره ‌تلفن ‌۴۲۱۶۳  با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.

اینفوگرافیک تحلیل آماری کنکور دکتری کلیک کنید

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. چنانچه متقاضی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به سیستم پاسخگویی اینترنتی این سازمان به نشانی https://request.sanjesh.org و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، شماره داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت‌نام اقدام نماید. لازم به ذکر است این امکان برای متقاضیانی فراهم می‌باشد که در سیستم پاسخگویی عضویت داشته باشند. بنابراین متقاضیانی که به اطلاعات فوق دسترسی ندارند، لازم است با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند.

*سوالات متداول در مصاحبه دکتری سراسری

سوالات پرتکرار مصاحبه با جواب pdf

✅ توضیح در مورد پایان نامه :

در این مرحله لازم است موضوع پایان نامه خود را به صورت واضح و در یک یا چند جمله با بیانی روشن معرفی کنید.

✅ زمینه کاری مورد علاقه :

بهتر است نشان دهید که هر چند روی چند زمینه کاری مسلط هستید ولی توانایی کار کردن روی موضوعات دیگر را هم دارید.

✅ توصیه نامه :

به همراه داشتن توصیه نامه علمی می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند.

✅ تسلط به زبان انگلیسی:

در صورتی که در یکی از آزمون های زبان مورد قبول دانشگاه ها موفق به کسب مدرک زبان شده اید حتماً مدرک خود را به همراه داشته باشید.
 

جدول امتیاز مصاحبه دکتری

معدل های مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبان (معدل مدرک کارشناسی و معدل مدرک کارشناسی ارشد) براساس اطلاعاتی که توسط شخص داوطلب به هنگام ثبت نام اینترنتی ارائه شده، درج شده  است، لذا داوطلبان لازم است معدلهای مندرج در کارت ورودی خود را با توجه به تبصره های موجود کنترل کنند.

داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر کارت شرکت در آزمون، باید کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مداد تراش و سنجاق نیز به همراه داشته باشند.

طبق قوانین مندرج در دفترچه آزمون دکتری از آوردن وسایل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هرگونه نت و یادداشت، ماشین حساب، پیجر، تلفن همراه (حتی بصورت خاموش) به جلسه امتحان اکیداً خودداری بعمل آید. به داوطلبان اکیداً توصیه می شود حتی از نت برداری و یادداشت کردن جواب پاسخها برای اطلاع خود جداً پرهیز کنند.

افزایش شانس پذیرش در کنکور دکتری 1403/ خبر مهم برای داوطلبان دکتری

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
19 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیری
میهمان
امیری
26 آبان ، 1402

سلام وقت بخیر. در زمان ثبت نام دکتری تنها مجموعه امتحانی داشت. عنوان امتحانی نداشت. آیا دفترچه کلیه عناوین مجموعه یکی هست؟ مثلا قصد شرکت در حقوق خصوصی داریم اما فقط عنوان درسی حقوق داشت.

امیری
میهمان
امیری
26 آبان ، 1402

سلام وقت بخیر. در زمان ثبت نام دکتری فقط مجموعه امتحان داشت. عنوان امتحانی نداشت. قصد شرکت در حقوق خصوصی را دارم اما زمان ثبت نام تنها مجموعه حقوق داشت. درسته؟ دفترچه سوالات تمام عناوین یکی هس؟

ایمانی
میهمان
ایمانی
1 مهر ، 1402

۲ تا جدول اینجا وجود داره
که جفتش اطلاعات خوب و مختصر و مفیدی رو منتقل میکنه
مرسی که هستین🌺

کنکوری
میهمان
کنکوری
13 مرداد ، 1401

مدیریت استراتژیک دکتر جلیلیان:
در مورد سؤال ۶٨:
عرضه کنندگان (تأمین کنندگان) و شرکت در دو مرحله متفاوت از زنجیره ارزش هستند. بنابراین، رقیب مستقیم و محصولی هم نیستند و استفاده از استراتژی های رقابتی کاهش هزینه، تمایز و تمرکز در اینجا مصداق ندارد.

در مورد سؤال ٧٨:
از دست دادن کنترل به معنای دست برنداشتن از یک استراتژی ناموفق و تخصیص پول و منابع بیشتر به آن است (در تئوری های مدیریت به آن تعهد احساسی و اجتماعی یا تعهد متعصبانه گفته می شود).
گزینه ٣ صحیح است

داوود مومنی
میهمان
داوود مومنی
13 مرداد ، 1401

منابع پیشنهادی برای دکترای بازرگانی:
آمار : دکتر عادل آذر رو بخونید که کلیات دستتون بیاد، تست های ۵ تا ۱۰ سال گذشته رو هم به صورت تشریحی بخونید، هیچ نیازی هم به موسسه نیست، راحت می تونید ۱۲ تا ۱۴ تا از سوالا رو بزنید
مدیریت اسلامی: پیشنهاد می کنم فقط و فقط کتاب دکتر مقیمی رو بخونید، اونم ۲ یا ۳ بار، هیچ کتاب دیگه ای لازم نیست، البته قبلش تست های کنکورهای کارشناسی ارشد و دکترا رو حتما مطالعه کنید چون یه سری مطالبش توی کنکور سوال نمیدن
تئوری: متاسفانه نظری ندارم بدم، امسال خیلی خراب کردم ولی کتاب رضائیان و الوانی معمولا خوبن
بازاریابی: مروج رو نخوندم ولی میگن خوبه، بهتره سرچ کنید یه کتاب خوب پیدا کنید که مث امسال من خراب نکنید
استراتژیک: با کتاب هانگر و ویلن می تونید ۶ تا ۸ تا از سوالا رو بزنید – دیوید رو در حد تدوین استراتژی و استراتژی های سطح شرکت و موسسه و واحد بخونید، یه کتاب مکمل هم گیر بیارید.
انشالا که همه امسال قبولین ولی خدایی نکرده مشکلی پیش اومد، سال دیگه تک رقمی بشید

ناشناس
میهمان
ناشناس
13 مرداد ، 1401

سلام برای منم اومده. فکر کنم یعنی در صورت ظرفیت اون دانشگاهها میتونیم انتخابشون کنیم. چون از اول جز انتخابمون نبوده موقع ثبت نام. با این رتبه انشالله که دانشگاه ازاد قبول بشین. همه دانشگاه ازادها رو بزنین ولی شانستون برای گرایش بالینی خیلی کمه. بیشتر عمومی بزنید. موفق باشید.

کاربر دانشمند
میهمان
کاربر دانشمند
13 مرداد ، 1401

سلام
من امسال دکتری مجموعه روانشناسی شرکت کردم اما برعکس پارسال که روزانه مجاز شده بودم امسال نشدم و فقط دوره های دیگر مثل آزاد و غیره رو مجاز شدم. سوالم این هست که :
۱- اون علامت @... بالای مجاز در سایر دوره ها برای همه هست یا فقط برای من اومده و منظورش چیه؟
۲- با توجه به این نمرات ، کجا رو انتخاب کنم که شانس بیشتری برای قبولی داشته باشم:
رتبه در سهمیه : ۳۲۸۶
نمره کل : ۲۰۰۱
درصد دروس تخصصی : ۱۹/۵۸
درصد استعداد: ۳/۳۳
درصد زبان : ۲/۲۲
لیسانسم بالینی هست از آزاد با معدل ۱۷٫۷۳ / ارشدم بالینی از آزاد با معدل ۱۸٫۲۹ /
هفت تا هم مقاله کنفرانسی و کنگره ای دارم و داور چند کنفرانس و همایش نیز بوده ام

کنکوری
میهمان
کنکوری
13 مرداد ، 1401

مدیریت فناوری اطلاعات
تخصصی ۲۲
زبان ۷
استعداد ۳
ممنون

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
13 مرداد ، 1401

سلام،
من نسبت به سوالات ۱۱۰ و ۱۱۳ درس استعداد تحصیلی، تو سایت سازمان سنجش با توضیح زیر ثبت اعتراض انجام دادم، در صورتی که از دوستان کسی با من هم نظر هست، خواهش میکنم اعتراضش رو در سایت سازمان سنجش ثبت کنه تا احتمال اصلاح کلید بیشتر بشه. ممنون.

احتراماً در رابطه با سوال ۱۱۰ درس استعداد تحصیلی، در کلید اعلامی سازمان سنجش گزینه یک (بر مبنای دفترچه ۵۵۱C) صحیح اعلام شده است، در صورتی که به نظر میرسد حداقل یک گزینه دیگر، گزینه ۲، نیز می تواند صحیح باشد. زیرا در متن بیانیه مورد سوال:”این پدیده در حال وقوع است و باید همه کشورها دست به دست هم دهند و آن را متوقف سازند” از لفظ “باید” استفاده شده است که نشان از الزام به همکاری همه کشورها و در نتیجه راه حل جهانی دارد. مثلاً اگر از لفظ “می توانند” استفاده میشد، آنگاه این فرض راه حل جهانی و الزام به همکاری همه کشورها منتفی بود.
با تشکر.

احتراماً در رابطه با سوال ۱۱۳ درس استعداد تحصیلی که در کلید اعلامی سازمان سنجش (بر مبنای دفترچه ۵۵۱C) گزینه ۴ صحیح اعلام شده است، از نظر اینجانب نه تنها این گزینه می تواند اشتباه باشد، بلکه گزینه ۳ صحیح می باشد.
در گزینه چهار اعلام شده است که پایایی نتایج هر آزمایش …. با تکرار چند باره آن در شرایط یکسان مشخصی می شود.
– اشکال وارده به گزینه ۴: در متن صرفاً قید شده است “نتایج یک آزمایش انجام شده” که لزوماً به معنی جامعه آماری یک نفره نمی باشد ! بلکه یک آزمایش می تواند جامعه آماری بسیار بیشتری مثلاً چند صد نفره یا … داشته باشد که در این صورت همان بحث تکرار چندباره آزمایش در شرایط یکسان عملاً پیاده سازی می شود.
– دلیل صحیح بودن گزینه ۳: با فرض صحت این حالت، اصلاً نمی توان روش درمانی را مورد آزمایش قرار داد چون نتیجه فارغ از روش خواهد بود … نتیجتاً اینکه این گزینه بر فرض صحت به صورت کامل و مطلق ادعای متن را زیر سوال می برد !

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
24 اسفند ، 1399

ببخشید آیا دفترچه زبان و استعداد به فرض برای گروه علوم پایه یک نوع است و یا این دفترچه نیز چند نوع دارد ( A, B,C…..)؟

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
23 آبان ، 1399

سلام
ایا بعد از اتمام زمان بخش عمومی، دفترچه سوالات رو میگیرن؟یا میشه از تایم اختصاصی برای سوالات عمومی هم استفاده کرد؟

اسدی
میهمان
اسدی
5 مرداد ، 1399

سلام. آیا برای هردو دسته سوالات استعداد و زبان جمعا 90 دقیقه زمان است؟ یعنی به دلبخواه شخص میتواند زمان را بین تستها تقسیم کند و یا دفترچه ها جداست و بعد از اتمام به طور مثال 35 دقیقه زمان زبان، دفترچه پاسخ جمع میشود و پاسخنامۀ دیگری داده میشود؟ منظورم اینست آیا فقط یک دفترچه سوال و یک پاسخنامه موجود است؟

ماهان
میهمان
ماهان
20 بهمن ، 1397

سلام
کنکور دکترا چند تا پاسخ نامه دارد ؟
منظورم اینه یعنی پاسخنامه سوالات استعداد تحصیلی و زبان عمومی جدا از پاسخنامه سوالات تخصصی است ؟
یا کلا یک پاسخنامه دارند ؟

19
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x