کد خبر: 18284

تاریخ بروزرسانی : 1402/05/04

جزئیات آزمون زبان ای پی تی دانشگاه آزاد EPT

منابع آزمون دکتری

آزمون زبان ای پی تی دانشگاه آزاد EPT

🔴 جزئیات آزمون زبان ای پی تی دانشگاه آزاد EPT

آزمون زبان ای پی تی ماهانه توسط دانشگاه آزاد برگزار می گردد . برای شرکت در این آزمون افراد دیپلم به بالا می توانند شرکت نمایند.

 آزمون ای پی تی دانشگاه آزاد از استاندارد بالایی برخوردار است 

دانشجویان علاقه‌مند ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد بعد از قبولی در کنکور دکتری و پذیرش در مصاحبه بعد از آزمون، پس از سپری شدن سه ترم از این مقطع باید در آزمون جامع شرکت کنند که لازمه ورود به آزمون جامع، شرکت در آزمون EPT و قبولی در این آزمون است که تا سال گذشته حداقل نمره 50 بود و دانشجو اگر موفق به کسب این حداقل نمی‌شد مجوز گذراندن واحد رساله دکتری را نداشت.

جزئیات آزمون زبان ای پی تی دانشگاه آزاد EPT

 شرایط شرکت در آزمون جامع دانشگاه آزاد 

در آزمون ای پی تی 25 سوال برای واژگان ، 40 سوال برای دستور زبان و درک مطلب شامل 35 سوال تستی می باشد . محدودیتی این ازمون نداشته و افرادی که قبول نشوند میتوانند در دوره های بعدی شرکت کنند .

این روند تعیین نمره برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد مشکل‌‌‌ساز شده بود که با پیگیری از طریق مسئولان سازمان مرکزی سرانجام تلاش‌‌ها نتیجه داد و در روز شنبه 18 خردادماه با تایید دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد، از این پس، همه دانشجویانی که در آزمون جامع نمره قبولی کسب کردند می‌توانند واحد رساله را اخذ کنند. به این ترتیب، دانشجویان در صورتی که نمره مشروطی (حداقل 40) را نداشته باشند هم‌زمان با اخذ رساله باید شهریورماه نمره مشروط را کسب کرده یا در کلاس تعیین سطح شرکت کنند. دانشجویانی که نمره مشروط را کسب کرده‌اند تا هنگام دفاع مهلت ارائه نمره کامل زبان (حداقل 50) را دارند.

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

🔴 EPT آزمون مورد تایید دانشگاه آزاد

این آزمون ویژه داوطبان شرکت در گروه‌های پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است. این آزمون 10 تا 12 بار در سال برگزار می‌شود. محل برگزاری آن فقط در تهران و در دانشگاه علوم و تحقیقات است. اگر داوطبان قصد قطعی برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند بهتر است در EPT شرکت کنند

در آزمون EPT فقط دو مهارت Reading و Grammar وجود دارد و مهارت Listening در آن سنجیده نمی‌شود. دانشگاه آزاد حداقل نمره را برای مدرک EPT پنجاه می‌داند ولی برای مدرک MSRT حداقل نمره 65 می باشد. میزان سختی EPT را می‌توان با آزمون بین‌المللی TOEFL PBT مقایسه کرد با آن تفاوت که بخش شنیداری و نگارش ندارد.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون EPT مورد تایید دانشگاه آزاد کلیک کنید 

🔴 منابع آزمون زبان ای پی تی دانشگاه آزاد EPT

۱- Longman Preparation for the TOEFL (The Paper – based)
۲- Barron’s Essential Words for TOEFL
۳- ۱۱۰۰ Words You Need to Know
۴- ۵۰۴ Essential Words
۵- TOEFL Reading Flash (۲۰۰۱)

✔️ نمی توان گفت سطح آزمون EPT نسبت به MSRT ساده تر است اما اینطور می توان بیان کرد کسب نتیجه در آزمون EPT برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد بهتر از شرکت در آزمون MSRT است.

✔️ آزمون EPT بخش شنیداری ندارد و بجای آن ۲۵ سوال واژگان قرار گرفته است.

بررسی انواع مدارک زبان برای آزمون دکتری

🔴 نکات مهم

1- ثبت نام شما زمانی قطعی و تکمیل خواهد شد که پرداخت مالی صورت گرفته و تائید نهایی پرداخت انجام شده باشد
2- در وارد کردن اطلاعات خود دقت لازم را داشته باشید، این مرکز هیچ مسئولیتی در قبال اطلاعات نادرست مندرج شما بر عهده نخواهد داشت.
3- چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در سایت با مشخصات فردی شما وجود داشته باشد، از حضور شما در جلسه آزمون ممانعت به عمل می آید.
4- در زمان حضور در جلسه آزمون ارائه کارت شناسایی معتبر مطابق با اطلاعات مندرج در سایت الزامی است.
5- شروع آزمون ساعت 9 صبح خواهد بود و درب حوزه امتحانی 30 دقیقه قبل از زمان شروع آزمون بسته خواهد شد، لذا به داوطلبان اکیدا توصیه می شود یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه امتحانی حاضر باشند.
6- سوالات به صورت تستی است و نمره منفی ندارد.
7- همراه داشتن هر گونه وسایل الکترونیکی در جلسه آزمون ممنوع است و با متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x