کد خبر: 9575

تاریخ بروزرسانی : 1396/04/17

جزئیات فرصت مطالعاتی دکتری در کشور المان

منابع آزمون دکتری

در تیرماه سال96، وزارت علوم قرارداد همکاری مشترکی با موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD)  با عنوان “برنامه بورس مشترک و در زمینه اعزام دانشجو”منعقد نمود که در این توافق نامه مشترک (GISP) برای حمایت مالی از دانشجویان دکتری برای انجام فرصت مطالعاتی ۶ تا ۹ ماهه پایان نامه خود در دانشگاه های آلمان برای دو سال تحصیلی منعقد شده است، که نخستین گروه ۷۵ نفره از دانشجویان ایرانی مقطع دکتری، به دانشگاه‌های آلمان اعزام می‌شوند.

پس از ارسال بخشنامه و اعلام فراخوان توسط وزارت علوم به دانشگاه ها، دانشجویان متقاضی برای این بورس با ارسال مدارک به اداره بورس دانشجویان ثبت نام کرده و در نهایت تعداد ۱۹ نفر از دانشجویان دکتری دانشگاه های ایران پس از طی مراحل اداری برای دریافت این بورس پذیرفته شدند که دانشجویان پذیرفته شده اقدام به گرفتن ویزا و مکاتبه با دانشگاه های آلمان برای شروع دوره فرصت مطالعاتی خود در قالب بورس GISP کرده اند.

 

حسین سالارآملیبیان کرد: ۱۹ دانشجوی پذیرفته شده در مرحله اول، در صورت اعلام آمادگی قطعا به این فرصت مطالعاتی اعزام خواهند شد و از نظر وزارت علوم مشکلی برای اعزام وجود ندارد.

وی افزود: صحبت هایی که صورت گرفته مابین مسئولان وزارت علوم و موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) است و ارتباطی به روند اعزام دانشجویان ندارند زیرا مجوزها دراین خصوص صادر شده است.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

همچنین حاجی زاده مدیر کل بورس و اعزام وزارت علوم در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه با  (DAAD )  آلمان وبا توجه به قوانین و مقررات مالی جمهوری اسلامی ایران مشکلاتی بروز کرده که در حال تبادل نظر و رفع ان هستیم نظر به فرصت محدود دانشجویان جهت مساعدت امکان اعزام انها از طریق فرصت تحقیقاتی سازمان امور دانشجویان فراهم شده است و متقاضیان مورد نظر می توانند همانند سایر دانشجویان دکتری از مزایا و این سازمان جهت اعزام و گذراندن این دوره در آن کشور و یا سایر کشورهای مورد اعزام بهره مند گردند.

وی تاکید کرد: در صورت به نتیجه رسیدن تفاهم نامه این متقاضیان علاوه بر تسهیلات ارایه شده توسط این سازمان به سایر متقاضیان فرصت تحقیقاتی از دیگر تسهیلات قانونی پیش بینی شده در تفاهم نامه در طول دوره در آن کشور استفاده خواهند کرد.

سامانه مشاوره تخصصی ازمون دکتریwww.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x