کد خبر: 10038

تاریخ بروزرسانی : 1401/10/17

جزئیات مدرک GRE در بورسیه تحصیلات تکمیلی

منابع آزمون دکتری

جزئیات مدرک GRE در بورسیه تحصیلات تکمیلی

جزئیات مدرک GRE در بورسیه تحصیلات تکمیلی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، بعضی از دانشگاه های جهان به خصوص در ایالات متحده آمریکا و کانادا،‌از داوطلبان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی به فراخور رشته ای که داوطلبان قصد ادامه تحصیل دارند، مدرک GRE یا GMAT عمومی یا تخصصی درخواست می کنند که هر یک، شرایط و وضعیت مخصوص به خود را دارد. باید توجه کنیم که GMAT بیش تر برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های بازرگانی،‌اقتصاد،‌ مدیریت و حسابداری و حتی علوم سیاسی را دارند،‌ درخواست می شود و GRE،‌ بیش تر برای متقاضیان تحصیل در رشته های علوم طبیعی و فنی و مهندسی‌،‌ توصیه می شود. اطلاعات تکمیلی درباره این که کدام دانشگاه ها جی آر ایی یا جی مت را از مخاطبان درخواست می کنند و چه حد نصابی دارند‌، مساله ای هست که باید از بخش تحصیلات تکمیلی یا دفتر بین المللی استعلام کرد .

آزمون GRE  چیست؟

آزمون (GRE (Graduate Record Examination آزمونی با هدف سنجش توانایی تحصیلی افرادیست که متقاضی تحصیل در مراکز علمی معتبر سراسر دنیا هستند.

اهمیت این آزمون به این دلیل است که دانشگاه با مشاهده نمره نهایی شما در این آزمون ها به این موضوع واقف می شود که توانایی شما در درک مطالب و مفاهیم و قابلیت شما در تحلیل مسائل آکادمیک در حوزه های مختلف چه حد است و آیا توان محاسباتی شما در سطح دبیرستان هست یا خیر. دو آزمون بین المللی GRE  و GMAT در واقع دانشگاه ها را برای یافتن پاسخ هایی برای پرسش های فوق الذکر یاری می کنند. سنجش قدرت استنتاج شما بر روی مسائل علمی و آکادمیک وهم چنین درک متون عمومی و دشوار، از جمله موضوعاتی هست که این دو آزمون دنبال می کنند. در واقع هدف اصلی این دو آزمون بر خلاف آزمون های آیلتس و تافل این هست که دانشگاه ها،‌ بتوانند علاوه بر سطح زبان انگلیسی،‌ دانش مخاطبان در زمینه مسائل تخصصی مانند ریاضیات و درک مطلب عمومی، توانایی نگارش مقاله آکادمیک و نقد علمی را بسنجند. چون روش بهتری برای سنجش این موضوع وجود ندارد،‌آزمون های بین المللی که با معیارهای مشخص‌،نسبت به سنجش توانایی علمی و آکادمیک زبان تخصصی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور اقدام می کنند،‌ همواره مورد نظر دانشگاه ها هستند. این ها موضوعاتی هستند که جی آر ایی و جی مت بر اساس چارچوب و مشخصاتی که برای آن ها طراحی شده است،‌می تواند بسنجد. بنابراین برای متقاضیان تحصیل در خارچ از کشور، دارا بودن یکی از این دو مدرک می تواند شانس پذیرش آن ها را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا افزایش داده و هیات علمی مراکز اموزشی اروپایی را برای اعطای بورس تحصیلی کوتاه مدت  یا بلند مدت ترغیب کند. آزمون GRE دارای استاندارد خاصی هست که توسط  ETS2  تعیین و مدیریت می شود. برای اطلاعات بیش تر به http://www.ets.org/gre مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی :  زمان برگزاری آزمون‌ زبان دکتری دانشگاه پیام نور (PNUET) ۱۴۰۳

فراخوان بورس تحصیلی دولت مجارستان

GRE چه بخش هایی دارد؟

این آزمون دارای ۳ قسمت درک زبانی (verbal section)، کمی (quantitative section) و قسمت تحلیلی (analytical writing section) می‌باشد.

در قسمت زبانی معمولاً متضاد و مترادف کلمات دشوار پرسیده می‌شود و در واقع فقط بستگی به میزان لغات دانشجو توجه می‌کند. لغات پرسیده شده واقعاً دشوار هستند و برای اکثر دانشجویان نا آشنا.

در قسمت کمی، سوالات ریاضی نسبتا ساده‌ای پرسیده می‌شود تا توانایی‌های ابتدایی فرد مورد سنجش قرار گیرد.

قسمت تحلیلی هم در مورد تحلیل یک موضوع بحث بر انگیز می‌باشد و به صورت نوشتاری می‌باشد. یعنی از فرد خواسته می‌شود تا در مورد موضوع مشخصی متنی نوشته شود و تحلیلهای شخصی بیان گردد. بخش نوشتاری آزمون GRE، تخصصی شده بخش نوشتاری آزمون آیلتس آکادمیک است و داوطلب می بایست از قدرت تحلیل و ارزیابی مطلوبی نسبت به مسائل علمی و نوشتن مقاله به زبان انگلیسی برخوردار باشد. 

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x