کد خبر: 9705

تاریخ بروزرسانی : 1397/10/10

جزئیات مراکز رشد فناوری

منابع آزمون دکتری

با هم به جزئیات مراکز رشد فناوری میپردازیم : ICT یا فن آوري اطلاعات و ارتباطات به معنی ذخيره سازي، پردازش و ارائه اطلاعات به صورت الكترونيكي و مبتني بر تعدادي رسانه می باشد. ICT  باعث ارتباط شبكه اي كامپيوترها شده که خود امكان دسترسي به دامنه وسيعي از نرم افزارها و اطلاعات را مهیا میکند و همچنين ارتباط در محدوده سازمانها و دسترسي به اينترنت و پست الكترونيكي را فراهم میکند.

مراکز رشد یا انکوباتور، یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل‌کرده تأسیس و با ارایه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت‌های جدید را فراهم می نماید.

مزایای استقرار در مراکز رشد

مزایای استقرار در مراکز رشد شامل استفاده شركتهاي نوپا از تجارب يكديگر، دسترسي به تعداد زیادی از خدمات متمركز و مشترك، فضاي كاري و اداري مناسب، دريافت اعتبارات مالي و حمايت مركز رشد از شركتهاي نوپا، برخورداری از تخفيفهاي ويژه ناشي از عضويت در مركز و ارزيابي عملكرد مؤسسه توسط مركز می باشد.

هسته هاي فناوري گروه كاري تشکیل شده از تعدادي فارغ التحصیل با زمينة كاري مشخص كه هدفشان تشكيل يك مؤسسه و ايجاد يك حرفه در زمينة كاري مشخص مي باشند. دوره رشد دوره‌اي است كه طي آن يك مؤسسه با داشتن برنامه‌ي كاري مصوب كه براساس ايده‌ي فناورانه‌ تنظيم شده به يك مؤسسه‌ي فعال و با رونق اقتصادي تبديل مي‌شود. روند رشد مؤسسات فناوري طي حضور مركز رشد براساس شاخص‌هاي رشد يافتگي: – بلوغ علمي – بلوغ مالي – بلوغ سازماني مورد بررسي قرار مي‌گيرد. زمان اين دوره حداكثر 3 سال است كه تحت شرايط خاص با تصويب شوراي مركز رشد تا 5 سال نیز قابل تمديد است.

مطلب پیشنهادی :  حقوق دانشجویان فرهنگیان چقدر است؟

مدت زمان استقرار شرکت ها در مراکز رشد از 1 تا 3 سال بوده و شرکت ها 4 تا 6 ماه فرصت دارند تا نسبت به تدارك مقدمات خروج از مركز رشد اقدام کنند. مؤسسات فناوري دانش محور جز مهم حلقه ارتباطي صنايع و دانشگاهها هستند و نقش مهمي را در توسعه پژوهشهاي كاربردي ، ارتقاء فنّاوري و توسعه اقتصادي دارند و به طور عمده با هدف تحقيقات در محدوده مهندسي معكوس ، بهينه سازي و رشد كمي و كيفي توليد ، انتقال فناوري ونيز تجاري سازي نتايج تحقيقات شكل گرفته اند. اينگونه مؤسسات اکثرا از ميان فارغ التحصیلان دانشگاهها ، در مقاطع كارشناسي ، ارشد و دكتری با همكاري متخصصان و محققان با سابقه صنايع و دانشگاهها شكل مي گيرند.

سامانه مشاوره تخصصی آزمون دکتری www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x